וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 83% ברווח הנקי של אפריקה ישראל

מיכאל רוכוורגר

30.5.2008 / 13:12

עמד ברבעון הראשון על 125 מיליון שקל. נדב גרינשפון, האיש המקרוב ביותר ללב לבייב צפוי לקבל אופציות בשווי 21 מיליון שקל ואאודי A6

העדר מימושים מהותיים, ושערוכים בהיקפים גדולים - בעיקר בשל חוסר היכולת להכיר ברווחים בתחום המגורים, עד למסירת הדירות בפועל (בעקבות יישום תקני החשבונאות הבינלאומיים) - הובילו את קבוצת אפריקה ישראל, לירידה של 83.2% ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2008, לעומת הרבעון המקביל, ל-125 מיליון שקל. אפריקה רשמה ברבעון הראשון ירידה של 56% ברווחים מעסקות בנייה, מקרקעין ומימוש נכסים, לעומת הרבעון המקביל, ל-122 מיליון שקל. החברה לא הציגה ברבעון הכנסות מעלייה בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה, בהשוואה להכנסות בהיקף של 645 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווחים מיזמות נדל"ן נפלו ברבעון הראשון ב-87%, לעומת הרבעון המקביל, ל-122 מיליון שקל. הסעיף היחיד שרשם גידול בהכנסות הוא הרווחים מהשכרת והפעלת נכסים, אשר גדלו ב-46%, לעומת הרבעון המקביל, ל-92 מיליון שקל. זאת בזכות התוצאות החזקות של חברת אפריקה נכסים. בתחום התעשייה נרשמה ירידה קלה ברווח הנקי בשיעור של 4%, לעומת הרבעון המקביל, ל-75 מיליון שקל. גם רווחי חברות כלולות ירדו ברבעון הראשון קלות, לעומת הרבעון המקביל, ל-138 מיליון שקל. הרווח מפעולות רגילות התכווץ ב-62.3% ברבעון הראשון, לעומת הרבעון המקביל, ל-465 מיליון שקל. היקף המאזן של אפריקה ישראל ירד ברבעון הראשון ב-5%, לעומת הרבעון המקביל, ל-37.6 מיליארד שקל. הון עצמי של החברה רשם ירידה של 12.2% ברבעון הראשון, לעומת הרבעון המקביל, ל-9.9 מיליארד שקל, בעיקר בשל השחיקה של השקל מול הדולר.

מניית אפריקה ישראל רשמה בחודשיים האחרונים, מאז פרסום התוצאות של הרבעון הקודם, זינוק של 40%, והחברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של 13.2 מיליארד שקל. בתוך כך, מפרסמת אפריקה על כינוס אסיפת בעלי המניות של החברה, אשר בו יועלה על הסדר אישור תנאי העסקתו של נדב גרינשפון, הנחשב לאיש המקורב ביותר לבעלים לבייב, ועם כניסתו של איזי כהן לתפקיד המנכ"ל בעוד מספר שבועות, יחל לכהן כסגן יו"ר פעיל של החברה, ויקדיש לשם כך לפחות 100 שעות חודשיות. על פי התכנון, צפוי גרינשפון לקבל עבור תפקידו כסגן יו"ר דירקטוריון שכר חודשי של 100 אלף שקל, כלומר 1.2 מיליון שקל. כמו כן, גרינשפון יהיה זכאי לבונוס שנתי בהיקף של עד 6 משכורות חודשיות, בהתאם להחלטות הדירקטוריון וביצועי החברה. ול-225 אלף כתבי אופציה לא סחירה, המהוות כ-0.44% מהון המניות של אפריקה, וניתנות למימוש ל-225 אלף מניות רגילות בנות 0.1 שקל כל אחת ב-4 מנות שוות, החל מבעוד שנתיים מיום הקובע. מחיר המימוש של האופציות הנו 229.75 שקל - הנמוך ב-14% ממחיר המניה בשוק. השווי הכלכלי של ההטבה הגלומה באופציות מוערך כיום לפי מודל בלק אנד שולס עומד על כ-21 מיליון שקל. בנוסף לכך יקבל גרינשפון רכב צמוד מסוג "אאודי A6" (נפח מנוע 3.2 ליטר) או שווה ערך לו, טלפון סלולרי, הוצאות בנסיעות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully