וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרניות מוצרי היוקרה לא נבהלות מההאטה הכלכלית בארה"ב ויפאן

רויטרס

30.5.2008 / 13:35

היצרניות מסתמכות על העשירים ביותר ועל הצרכנים במדינות המתפתחות

מומחים בתעשיית מוצרי היוקרה שאלו את עצמם כיצד יוכלו חברות אלה, המייצרות פריטי אופנה, מכוניות ספורט, יאכטות ומוצרים נוספים, להתמודד עם ההאטה במדינות המפותחות. אחרי הכל, העשירים ביותר הם קבוצה קטנה - וקהל הצרכנים ברוסיה, הודו וסין עדיין לא מבזבזים כמו הצרכנים בארה"ב ויפאן.



עם זאת, חלק מחברות היוקרה טוענות כי המכירות דווקא מצויינות: "שוק מוצרי היוקרה צומח מהר יותר מהכלכלה הגלובלית ואני חושב שהמגמה הזו צפויה להישאר", אמר טוני בלוני מחברת LVMH, יצרנית מוצרי היוקרה הגדולה בעולם.



עד כה הנתונים מעורבים. LVMH רשמה ברבעון הראשון הכנסות נאות, אבל חברת בולגרי רשמה 3% עלייה בהכנסותיה וירידה ברווחיה. ועם זאת, על אף ירידה של 2.7% בצריכה הפרטית ביפאן בחודש אפריל, עדיין נרשם ביקוש רב מצד הקהל היפאני למוצרי יוקרה. פטריציו די מארקו, נשיא ומנכ"ל חברת האופנה בוטגה ונטה, אמר לרויטרס: "יפאן היא שוק שכל מותג אופנה אינטיליגנטי צריך לשקול". באשר למיקומם של השוקים המתפתחים בקרב צרכני מוצרי היוקרה אמר מארקו: "סין נמצאת איפה שיפאן היתה לפני 20 שנה".



ההאטה בארה"ב, אשר בה מדד ביטחון הצרכנים ירד לרמת שפל של 28 שנה, לא ממש מרתיעה את הסופר-עשירים מלרכוש מוצרי אופנה. וכך חברה כמו יצרנית היאכטות האיטלקית פרטי (ferretti), מרשה לעצמה לחזות צמיחה דו ספרתית בהכנסותיה השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully