וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגלים את אמריקה: ארץ אפשרויות הטיול הבלתי מוגבלות

TheMarker

30.5.2008 / 13:51

טבע בארה"ב זה לא רק סנטרל פארק ■ ברחבי המדינה פזורות מאות שמורות טבע מרשימות, שבהן אפשר לפגוש דובים, לעשות טרקים שנמשכים ימים ולהתפעל מנופים שלא היו מביישים את דרום אמריקה

לא רק ההרים בארה"ב גדולים יותר. כל מי שחוזר מארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות - בעיקר לאחר ביקור ראשון - מתפעל מכך שהכל שם הרבה יותר גדול: גורדי השחקים, הערים, הסטייקים במסעדות, האנשים במסעדות וכמובן שגם הטבע.



חלק גדול מהתיירים שמגיעים לארה"ב פוקדים רק את הערים הגדולות ומסתפקים במעט הטבע שנמצא בסמוך להן או בתוכן: מפרץ סן פרנסיסקו, השלכת בניו אינגלנד או סנטרל פארק. ואולם בארה"ב אפשר גם לפגוש את הטבע במלוא הדרו ועוצמתו, ממש כמו בג'ונגלים בדרום אמריקה או בסוואנה באפריקה.



הדרך הנוחה והבטוחה ביותר לפגוש את הטבע בארה"ב היא ביקור באחד מ-400 הפארקים הלאומיים שפזורים ברחבי המדינה. אל תשכחו להצטייד במפות: מי שרגיל לממדים הישראליים עלול ללכת לאיבוד בפארק אמריקאי טיפוסי. אסור גם לשכוח כי בפארקים חיים בעלי חיים רבים, שבהם גם דובים - אז אל תשאירו צנצנת דבש פתוחה במשך הלילה...



רוב הפארקים מתוחזקים ברמה גבוהה, ומציעים שטחי קאמפינג מוסדרים. בכולם יש שבילי הליכה מוסדרים, שלאורכם אפשר לערוך טיולים שנמשכים לעתים כמה ימים. בחלק מהפארקים אפשר לצוד וברובם יש גם אפשרות לדיג באגמים או בנהרות.



אנו נזכיר כמה מהפארקים הפופולריים והיפים ביותר. מדובר, כמובן, ברשימה סובייקטיווית - יש עוד פארקים רבים שבהם תוכלו ליהנות מצפייה בבעלי חיים בסביבתם הטבעית, לעבור ליד נהרות שוצפים או לטייל מסביב לפסגות מושלגות. ייתכן שחלקם יתאימו יותר לתחומי העניין שלכם או למסלול הטיול שאתם עורכים. באתר הרשמי של רשות הפארקים הלאומיים תוכלו לקבל מידע רב על כל השמורות:



http://www.nps.gov.



הרי סמוקי



הפארק המתויר ביותר בארה"ב הוא Great Smoky Mountains, השוכן על גבול צפון קרוליינה וטנסי, במרחק לא רב משדה התעופה הבינלאומי של אטלנטה, ג'ורג'יה. רכס ההרים שעליו פרוש הפארק הוא חלק משרשרת הרי האפלצ'ים.



לפארק, המשתרע על 2,000 קמ"ר, מגיעים מדי שנה 12 מיליון מבקרים. חלקם אולי בוחרים לפקוד דווקא אותו מפני שזהו אחד הפארקים הלאומיים הבודדים שהכניסה אליהם חופשית. ואולם רוב המבקרים מגיעים אליו בתקווה להיתקל באחד מ-1,500 הדובים השחורים החיים בשטחו - רצוי דרך שמשת המכונית, כי אף שהם אינם אלימים בדרך כלל, כבר נרשמו בפארק כמה תקריות לא נעימות.



את הפארק חוצים שבילי הליכה ורכיבה באורך כולל של 1,200 ק"מ. המטיילים לאורכם יכולים לפגוש מגוון בעלי חיים, בהם צבאים, סלמנדרות, מאות מיני ציפורים וגם שפע של דגים - הסובלים מאחד התחביבים האמריקאים הנפוצים: דיג.



השבילים מאפשרים למבקרים בפארק לערוך טיולים במגוון רמות: החל מטיולים קלילים שנמשכים כמה שעות ועד לטרקים של כמה ימים, הכוללים שינה בשטח. אלה שאין להם זמן או סבלנות יכולים להגיע לרוב האטרקציות שהפארק מציע עם כלי רכב. אחת האטרקציות האלה היא מגדל הבטון בקלינגמנס דום - הנקודה הגבוהה ביותר בפארק, המאפשרת תצפית למרחק רב, מעל שרשרת ההרים המיוערת.



הפארק פתוח במשך כל השנה. בחלקים מסוימים ממנו - בעיקר אלה שנמצאים 2,000 מטר מעל פני הים - כדאי לטייל בעיקר בחודשי האביב, הקיץ והסתיו. שתי תקופות השיא, שבהן הפארק עמוס במיוחד, הן החודשים יוני עד אוגוסט וחודש אוקטובר הסתווי, אז מגיעים מבקרים רבים לצפות בשלכת.



אם בכוונתכם להעביר את הלילה בפארק תוכלו להשתמש באחד מאזורי הקמפינג. השהות במקום עולה 14-23 דולר ללילה לאדם, תלוי במיקום ובסוג הלינה. אם לינה בשטח אינה מתאימה לכם תוכלו לישון בלודג'. הבעיה היא שיש בפארק רק לודג' אחד ובו שבע בקתות בלבד, כך שמומלץ מאוד להזמין מקום זמן רב מראש. המחיר הוא 90 דולר לאדם ונזכיר רק עוד פרט שולי אחד: אפשר להגיע למקום רק באמצעות טיפוס רגלי של כשמונה ק"מ מהדרך הסלולה.



אם תוותרו על לינה בשטח הפארק תוכלו להתלבט בין מאות מקומות הפזורים בערים ובעיירות הסמוכות.



דמי כניסה: חינם.



איך מגיעים: הפארק שוכן בסמוך לשני שדות תעופה, שאליהם מגיעות טיסות מהערים הגדולות. ממזרח לפארק נמצא שדה התעופה מקגי טייסון שבעיר נוקסוויל בטנסי, וממערב לו שוכן שדה התעופה של אשוויל שבצפון קרוליינה.



ילוסטון



ילוסטון (Yellowstone) הוא אולי הפארק הלאומי המפורסם ביותר בארה"ב. הפארק, המשתרע על שטח עצום של כ-9,000 קמ"ר (כמעט מחצית משטחה של ישראל), ידוע בעיקר בגייזרים שבחלקו המערבי. לפי האמריקאים, בפארק נמצאים יותר ממחצית הגייזרים הפעילים בעולם.



הפארק ממוקם בצפון מערב מדינת וואיומינג, על גבול מונטנה, באזור שבו יש פעילות וולקנית רבה. מלבד הגייזרים, יש בו מעיינות חמים ומאות מינים של צמחיה, ציפורים ובעלי חיים - כולל דובי גריזלי וביזונים. הזמן הטוב ביותר לביקור במקום הוא הקיץ. החורף עלול להיות קר במיוחד.



דמי כניסה: 25 דולר לכלי רכב פרטי, 12 דולר למטייל ללא כלי רכב.



איך מגיעים: כ-5 ק"מ בלבד מהפארק, בווסט ילוסטון, מונטנה, יש שדה תעופה - אך הוא פועל רק בקיץ. שדה תעופה נוסף שוכן כ-80 ק"מ מדרום לפארק בג'קסון, וואיומינג.



יוסמיטי



יוסמיטי (Yosemite) משתרע על כ-3,000 קמ"ר במדינת קליפורניה, כ-250 ק"מ ממזרח לסן פרנסיסקו ובמרחק שש שעות נהיגה מלוס אנג'לס. הפארק, שנמצא בשרשרת הרי סיירה נוואדה, מפורסם בזכות המפלים הגבוהים והסואנים וצוקי הגרניט הנישאים השוכנים בתחומו. לפי נתוני רשות הפארקים הלאומיים, מבקרים בו כ-3.5 מיליון תיירים בשנה.



יוסמיטי פתוח במשך כל השנה, אך לחלקים ממנו אין גישה בחורף בשל השלג. אפשר לטייל בפארק באמצעות כלי רכב או הסעות המגיעות לאזורים שונים בשטחו. הוא משובץ בשבילים מסודרים באורך כולל של 1,200 קילומטרים, שלמטיילים בהם יש סיכוי מצוין לצפות בדובים - הנהנים כמו בני האדם מהמפלים ואלפי המעיינות והפלגים שבשטח הפארק.



דמי כניסה: 20 דולר לכלי רכב פרטי (כרטיס פתוח לשבעה ימים), 10 דולר למטייל ללא כלי רכב.



איך מגיעים: שדה התעופה הקרוב ביותר ליוסמיטי הוא פרזנו שבקליפורניה, הנמצא במרחק נסיעה של כשעה וחצי מהפארק.



ציון



פארק ציון (Zion), השוכן על גבול אריזונה ויוטה, מושך אליו בכל שנה כ-2.5 מיליון מבקרים. אלה מגיעים למקום כדי לצפות במצוקים צבעוניים ועצומים, שנוצרו במשך השנים מסביב לערוצו של נהר וירג'ין. המבקרים יכולים גם לרדת למים כדי להתרענן.



בפארק יש מגוון רחב של בעלי חיים, בהם עופות דורסים כמו הקונדור וזוחלים רבים. אחד הדיירים המפורסמים של ציון הוא עכביש הטרנטולה.



דמי כניסה: 25 דולר לכלי רכב פרטי, 12 דולר למטייל ללא כלי רכב.



איך מגיעים: שדה התעופה הגדול הקרוב ביותר לפארק הוא זה של לאס וגאס, הנמצא במרחק של שלוש שעות נהיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully