וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד בטחון הצרכנים בשפל של 28 שנים

30.5.2008 / 19:05

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וחברת המידע הפיננסי רויטרס ירד בחודש מאי לרמה של 59.8 לעומת 62.6 באפריל

מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וחברת המידע הפיננסי רויטרס ירד בחודש מאי לרמה של 59.8 - רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש יוני 1980 - לעומת 62.6 באפריל. הירידה היתה מתונה במעט מתחזיות הכלכלנים אשר צפו קריאה של 59.5. נתון מדאיג אחר אשר עלה מהסקר של אוניברסיטת מישיגן הוא כי ציפיות האינפלציה לשנה הקרובה זינקו במאי ל-5.2% - הרמה הגבוהה ביותר מאז פברואר 1982 - לעומת 4.8% באפריל.

חמור אף יותר, ציפיות האינפלציה לחמש השנים הקרובות קפצו לשיעור שנתי של 3.4% - הרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 1995 - לעומת 3.2% באפריל. נתון זה עומד בסתירה להערכת הבנק הפדרלי לפיה נסיקת מחירי הסחורות טרם הובילה לעלייה בתחזיות האינפלציה בטווח הארוך. נתוני ציפיות האינפלציה של אוניברסיטת מישיגן אף עומדים בסתירה לנתוני אינפלציה שפירסם מוקדם יותר היום משרד המסחר האמריקאי. מדד המחירים לצרכן, המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE) ללא מחירי המזון והאנרגיה - המדד המועדף על הבנק הפדרלי לאומדן האינפלציה - עלה באפריל ב-0.1% לעומת חודש מארס, האטה לעומת עלייה של 0.2% בחודש הקודם. עם זאת, בשיעור שנתי עלה המדד בשנה שהסתיימה בחודש אפריל ב-2.1% - מעל לרמה הרצויה על ידי הבנק הפדרלי. נתוני האינפלציה של אוניברסיטת מישיגן מגבירים את החשש כי כלכלת ארה"ב, הכלכלה הגדולה בעולם, נמצאת בפתחה של תקופת סטגפלציה - שילוב של אינפלציה ומיתון.

נתוני האינפלציה באים לאחר שביומיים הקודמים פורסמו בארה"ב נתוני מקרו מעודדים, אשר חיזקו את ההערכות כי הכלכלה האמריקאית עשויה לחמוק ממיתון. התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח בשיעור שנתי של 0.9% ברבעון הראשון של השנה, יותר מתחזית ראשונית לצמיחה של 0.6%. כך מסר אתמול משרד המסחר האמריקאי. חזית המקרו בארה"ב סיפקה חדשות חיוביות גם שלשום לאחר שהזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב, לא כולל ציוד תחבורה, גדלו בחודש אפריל ב-2.5%. זאת, לעומת תחזית הכלכלנים שצפתה ירידה של 0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully