וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזר התעופה המריא בעקבות נפילת מחיר הנפט; בורסת פאריס עלתה ב-1.1%

נמרוד הלפרן

30.5.2008 / 19:37

פרנקפורט עלתה ב-2% במאי - חודש חיובי שני ברציפות



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית זה היום הרביעי ברציפות, אולם בסיכום חודשי סיימו את מאי בירידה של כשליש האחוז. מגזרי התעופה והרכב הובילו את העליות בעקבות ירידה מחיר הנפט. מגמה חיובית נרשמה גם במגזר הטכנולוגיה בעקבות דו"חות רבעוניים חיוביים של דל האמריקאית.



בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.2% בעקבות ירידות במגזרי הכרייה והנפט, והשלימה בכך ירידה של 0.5% בחודש מאי. בורסת פרנקפורט עלתה היום ב-0.6% ובסיכום חודשים עלתה ב-2% - עלייה חודשית שנייה ברציפות. בורסת פאריס הוסיפה היום 1.1%, והשלימה עלייה חודשית של 0.1%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי עלה ב-0.4%, והשלים בכך עלייה שבועית של 1%. עם זאת, בסיכום חודשי ירד ב-0.3%.



מניות התעופה המריאו בעקבות נפילת מחיר הנפט הגולמי ביותר מ-4 דולרים אתמול. אייר פראנס-KLM (סימול AFA.AS), חברת התעופה הגדולה באירופה, קפצה ב-6.1%; בריטיש איירווייס (סימול BAY.L), חברת התעופה השלישית בגודלה באירופה, זינקה ב-8.1%.



מגמה חיובית נרשמה גם במגזר הרכב. ב.מ.וו (סימול BMW.DE) הגרמנית, יצרנית מכוניות היוקרה הגדולה בעולם, עלתה ב-2.5%; רנו (סימול RNO.PA), יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בצרפת, הוסיפה 3.1%.

מגזר הטכנולוגיה האירופי רשם אף הוא עליות בעקבות דו"חות כספיים טובים מהצפוי שפירסמה אתמול דל (סימול DELL) האמריקאית, יצרנית המחשבים האישיים (PC) השנייה בגודלה בעולם. רויאל פיליפס אלקטרוניקס (סימול PHG.AS), יצרנית מוצרי החשמל והאלקטרוניקה הגדולה באירופה, עלתה ב-1.6%; אינפיניון (סימול IFX.DE), יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה אשר מנייתה נפלה אתמול ב-10% בעקבות אזהרת רווח, התאוששה היום ב-2.9%.



מניית דל מזנקת ב-8% במסחר בוול סטריט לאחר החברה דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר על רווח והכנסות רבעוניים שעלו על תחזיות האנליסטים הודות למכירות מוגברות של מחשבים אישיים מחוץ לארה"ב.



דל - אשר הודחה על ידי היולט פקארד (סימול HPQ) בשנת 2006 ממעמד מובילת שוק ה-PC לאחר שלוש שנים בראש - רשמה ברבעון הכספים הראשון שלה, שהסתיים בסוף חודש אפריל, רווח נקי של 783 מיליון דולר, או 38 סנט למניה - גידול של 3.7% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 33 סנט למניה.



בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של 16.1 מיליארד דולר, גידול של 9.2% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת ומעל לתחזית האנליסטים למכירות של 15.66 מיליארד דולר. החברה רשמה גידול של 19% במכירותיה באסיה ברבעון, הודות למכירות מוגברות של מחשבים ניידים.



ענקית ההימורים המקוונים פארטיגיימינג (סימול PRTY.L), המפעילה את אתר הפוקר הגדול בעולם, זינקה ב-10% על רקע הערכות כי החברה הסכימה ליישב מחוץ לבית המשפט אישומים שהגיש נגדה משרד המשפטים האמריקאי בגין קבלת הימורים מצד אזרחי ארה"ב בניגוד לחוק. פארטיגיימינג רכשה בסוף שנת 2006 את פעילות ההימורים המקוונת של חברת אמפייר אונליין של הישראלי נועם לניר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully