וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בדרכו לחודש שני ברציפות של עליות מול היורו והין; נסחר בשיא של 3 חודשים מול הין

נמרוד הלפרן

30.5.2008 / 20:57

אנליסטים: "תיתכן העלאת ריבית בארה"ב כבר השנה"



הדולר נחלש קלות מול המטבעות המרכזיים בעולם, אולם נמצא בדרכו לעלייה חודשית שנייה ברציפות מול היורו והין על רקע הערכות כי הבנק הפדרלי עשוי להתחיל להעלות את הריבית בארה"ב כבר השנה.



הדולר נחלש מול היורו ב-0.2% לשער של 1.5556 דולר ליורו לאחר שמוקדם יותר היום כבר התחזק לרמה של 1.5461 דולר ליורו - שערו הגבוה ביותר מול המטבע האירופי מאז 16 במאי. מתחילת החודש, התחזק הדולר ב-0.5% מול היורו. מול הין היפאני נסחר הדולר ללא שינוי ברמה של 105.5 ין לדולר לאחר שאתמול התחזק לרמה של 105.87 ין לדולר - שערו הגבוה ביותר מול המטבע היפאני מאז 28 בפברואר. בסיכום חודשי, הוסיף הדולר מול הין 1.5%. מול הפרנק השווייצי מאבד הדולר 0.6% לרמה של 1.0432 פרנק לדולר; מול הליש"ט נחלש הדולר ב-0.1% לשער של 1.9793 דולר לליש"ט.



בקרב 16 המטבעות המרכזיים בעולם, רשם הריאל של ברזיל את העלייה החודשית החדה ביותר מול הדולר - 2.2%. הוון הדרום קוריאני רשם את הירידה החדה ביותר מול הדולר החודש - 2.5%.



"ההערכה לפיה הפד ימשיך להוריד את הריבית ירדה לגמרי מהפרק, והשוק מתחיל לשחק עם הרעיון של העלאת ריבית", אמר ראש מחלקת אסטרטגיית מטבע בינ"ל בחברת RBS גריניץ', אלן ראסקין, לסוכנות הידיעות בלומברג. "לכן הדולר מתחזק".



החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds futures, הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 29% לכך שהבנק הפדרלי יחליט להעלות את הריבית ב-0.25% לרמה של 2.25% בישיבתו בחודש ספטמבר. החוזים העניקו לכך סיכוי של 19% לפני חודש.



הבנק הפדרלי הוריד מאז ספטמבר את הריבית לא פחות משבע פעמים בשיעור מצטבר של 3.25% לרמה של 2% בניסיון להשיב את אמון המשקיעים במגזר הפיננסים האמריקאי ובכדי לתמוך בצמיחת הכלכלה בארה"ב, הכורעת תחת נטל המשברים בשוקי הדיור והאשראי. הריבית בגוש היורו עומדת על 4%, ואילו ביפאן הריבית ברמה של 0.5%.



הדולר התחזק מול המטבעות המרכזיים בעולם במהלך שלושה הימים האחרונים על רקע נתוני מקרו חיוביים שפורסמו בארה"ב, ורשם אתמול את העלייה היומית החדה ביותר השבוע בעקבות פרסום נתוני תמ"ג גבוהים מהצפוי לרבעון הראשון של השנה.



חזית המקרו בארה"ב סיפקה היום חדשות מעורבות, בהם נפילה של בטחון הצרכנים בארה"ב לשפל של 28 שנים וירידה חודשית רביעית ברציפות בפעילות המגזר העסקי באיזור שיקגו.



מדד מנהלי הרכש לאיזור שיקגו עלה בחודש מאי לרמה של 49.1 - מעל לתחזיות הכלכלנים ורמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר - לעומת 48.3 באפריל. עם זאת, המדד השלים קריאה חודשית רביעית ברציפות מתחת לרמה של 50, המצביעה על ירידה בהיקף פעילות העסקים.



הצריכה הפרטית בארה"ב גדלה בחודש אפריל ב-0.2% לאחר גידול של 0.4% במארס, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. ההכנסה האישית צמחה ב-0.2% הודות להחזרי מס הניתנים במסגרת חבילת התמריצים הכלכלית של הממשל.



מדד המחירים לצרכן, המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE) ללא מחירי המזון והאנרגיה - המדד המועדף על הבנק הפדרלי לאומדן האינפלציה - עלה באפריל ב-0.1% לעומת חודש מארס, האטה לעומת עלייה של 0.2% בחודש הקודם. עם זאת, בשיעור שנתי עלה המדד בשנה שהסתיימה בחודש אפריל ב-2.1% - מעל לרמה הרצויה על ידי הבנק הפדרלי.



מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וחברת המידע הפיננסי רויטרס ירד בחודש מאי לרמה של 59.8 - רמתו הנמוכה ביותר מאז חודש יוני 1980 - לעומת 62.6 באפריל. הירידה היתה מתונה במעט מתחזיות הכלכלנים אשר צפו קריאה של 59.5.



התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח בשיעור שנתי של 0.9% ברבעון הראשון של השנה, יותר מתחזית ראשונית לצמיחה של 0.6%. כך מסר אתמול משרד המסחר האמריקאי.



חזית המקרו בארה"ב סיפקה חדשות חיוביות גם שלשום לאחר שהזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב, לא כולל ציוד תחבורה, גדלו בחודש אפריל ב-2.5%. זאת, לעומת תחזית הכלכלנים שצפתה ירידה של 0.5%.



נשיא הבנק הפדרלי של דאלאס, ריצ'רד פישר, אמר שלשום כי הבנק הפדרלי יחליט להעלות את הריבית בארה"ב במידה שתירשם האצה באינפלציה. "במקרה שתימשך ההרעה בתחזיות האינפלציה, יש לצפות לשינוי כיוון במדיניות המוניטרית אשר יתרחש במוקדם ולא במאוחר", אמר פישר בנאום בסן פרנסיסקו. "אינני מכיר ולו בכיר אחד בבנק הפדרלי שאינו מודאג מהתגברות האינפלציה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully