וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוליגרכים הרוסיים פוטאנין ואוסמנוב ממזגים את חברותיהם כדי ליצור את קונצרן הכרייה הגדול בעולם

ניו יורק טיימס

31.5.2008 / 17:27

עשויים למצוא עצמם נאבקים באוליגרך אולג דריפסקה



מאת סופיה קישקובסקי, "ניו יורק טיימס"



שני אילי מתכות רוסיים, ולדימיר פוטאנין ואלישר אוסמנוב, ימזגו את חברותיהם במטרה ליצור את קוצרן הכרייה הגדול בעולם. ההסכם הוכרז באתר של חברת אינטרוס, חברת האחזקות של פוטאנין, באמצעותה הוא שולט ביצרנית הניקל הגדולה בעולם, נורילסק ניקל. מטאלואינווסט, החברה בה שולט אוסמנוב באמצעות חברת האחזקות גלאגר, מחזיקה בעיקר במחצבי ברזל ופלדה.



הקרמלין מעוניין במיזוגים במגזרים שהתפצלו לחברות רבות בשנות ה-90' בגל ההפרטה של רוסיה, אך המיזוג הצפוי עשוי להוביל לקיץ סוער במגזר המתכות והכרייה - באם שתי החברות ימצאו עצמן מול חברתו של מיליארדר רוסי אחר, אולג דריפסקה.



דריפסקה, באמצעות חברת האחזקות בייסיק אלמנט, הוא בעל השליטה ברוסאל - יצרנית האלומיניום הגדולה בעולם, המחזיקה, בין היתר, ביותר מ-25% מנורילסק ניקל. לפי ההצהרה שפירסמו אינטרוס וגלאגר, "הן מסכימות להזמין גם את בייסיק אלמנט להצטרף ולהקים יחדיו את חברת הכרייה הבינלאומית".



דריפסקה עצמו הביע רצון להקים ענקית מתכות וכרייה. בעת רכישת אחזקותיו בנורילסק באפריל, אנליסטים אמרו כי מטרתו היא רכישת נתח שליטה בחברה, המבוססת על מפעלים שהוקמו על ידי אסירי גולאג בברית המועצות לשעבר. רוסאל רכשה את אחזקותיה בנורילסק משותפו לשעבר של פוטאנין, פרוקורוב.



לפי הצהרת אינטרוס, פוטאנין ואוסמנוב החליטו להתמזג על מנת להשקיע בפיתוח מגזר הכרייה ברוסיה ומחוצה לה, ולהפוך את החברה למובילת השוק תוך 5 שנים. ההצהרה צופה השקעות בסך 60-50 מיליארד דולר. לפי ההצהרה, גלאגר תרכוש עד 10% מנורילסק, ואינטרוס שוקלת לרכוש 25% במטאלואינווסט.



הקשרים לקרמלין



לכל שלושת האוליגרכים קשרים טובים עם הקרמלין. דריפסקה קשור בנישואין למשפחתו של נשיא רוסיה לשעבר, בוריס ילצין. אוסמנוב ביצע כמה מהלכים פילנטרופיים בשנה האחרונה, ביניהם רכישת אוסף האמנות והעתיקות של הצ'לן והמנצח מסטיסלב רוסטרופוביץ' ושל אלמנתו, זמרת הסופרן גלינה וישנבסקאייה - אוסף אותו תרם למדינה.



פוטאנין נפגש בקרמלין עם נשיא רוסיה לשעבר, ולדימיר פוטין, באפריל - זמן קצר לפני כניסתו לתפקיד של דמיטרי מדוודב, והפיכתו של פוטין לראש ממשלת רוסיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully