וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ההשקעות הממשלתית בנורווגיה קרובה לאחזקות של 1% בשוקי המניות של אירופה

רויטרס

31.5.2008 / 18:18

הקרן רואה במשבר הזדמנות השקעה ומגדילה את חשיפתה לשוקי המניות

סלינגשטאד ציין בראיון כי הקרן - הקרן הממשלתית השנייה בגודלה בעולם - רכשה כמות גדולה של מניות ברבעון הראשון, מתוך כוונה להגדיל את חשיפתה לשוק המניות: "בשבועות הקרובים נעבור בעלות של 1% בממוצע במניות האירופיות. בעלות של 0.5% על כלל המניות בשוקי העולם מצויה במרחק חודשים ספורים".



הקרן הממשלתית, המכונה "קרן הנפט של נורווגיה" משקיעה את רווחי הנפט של נורווגיה במניות ובאג"ח זרות, במטרה לחסוך עבור דורות עתידיים. עליית מחירי הנפט מזרימה לקרן יותר כסף מהצפוי - מיליארד דולר בשבוע. הקרן עוברת כעת מהקצאה של 40% למניות בתיק ההשקעה שלה, להקצאה של 60%. מעט יותר מ-50% מהשקעותיה במניות הם באירופה.



"לא רק שיש לנו תזרים מזומנים אדיר שעלינו להשקיע בכל מקרה, אנחנו גם קונים מניות ומוכרים אג"ח על מנת לשנות את ההקצאה", אומר סלינגשטאד. אף כי הקרן, הקיימת כבר עשר שנים, רשמה ברבעון הראשון של 2008 את הרבעון הגרוע ביותר בתולדותיה - החברה ניצלה את מחירי המניות הנמוכים בתקופה זו. הקרן הצטמצמה ב-15 מיליארד דולר ברבעון הראשון, בעיקר בשל תשואה שלילית של 12.7% על אחזקות המניות שלה.



"לראשונה זה 3 רבעונים, רשם תיק ההשקעות שלנו תשואה נמוכה מהמדד אליו אנו משווים, אך לעומת אחרים, עדיין שרדנו זאת בצורה יחסית לא-כואבת", אמר סלינגשטאד. "היתה לנו חשיפה מינימלית לשוק הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים בארה"ב) - פחות מ-0.4% מהקרן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully