וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון ל-IDE: מקורות תפרסם מכרז להקמת מתקן ההתפלה באשדוד - בהיקף של 1.5 מיליארד שקל

אבי בר-אלי

31.5.2008 / 19:31

במקורות החליטו לא לערער על ההחלטה לבטל את התקשרותה בלא מכרז עם ג'נרל אלקטריק וקבוצת ברן

חברת הנדסת התפלה (IDE), שבבעלות דלק וכי"ל, עתרה נגד ההתקשרות לבית המשפט - בטענה כי הינה מנוגדת לחוק חובת מכרזים, וכרוכה בהגדלת עלויות הפרויקט. בחברת מקורות טענו כי החלטת בית המשפט לקבל את עתירת IDE "שגויה", ואולם מאחר שהמדינה ניצבת נוכח מחסור חמור במים - "החליטו בחברה שלא לערער על הפסיקה לבית המשפט העליון, ומתוך אחריות לאומית - לצאת בהקדם למכרז".



מדובר בפרויקט בהיקף של 1.5 מיליארד שקל, להקמת מתקן התפלה בהספק של 100 מיליון מ"ק מים מותפלים מדי שנה - אשר יופעל באמצעות החברה הבת, מקורות ייזום.



מקורות פירסמה ב-2001 מכרז בינלאומי להקמת מתקן התפלה בהספק 45 מיליון מ"ק בשנה. במכרז זכו קונצרן GE העולמי וקבוצת ברן הישראלית - ואולם הפרויקט לא יצא לפועל. במסגרת השינוי המבני במקורות, סוכם על הגדלת ההספק של המתקן המתוכנן - שיוקם על ידי חברה בת ייעודית, מקורות ייזום - ל-100 מיליון מ"ק מים מותפלים מדי שנה.



בחודשים האחרונים החלו אנשי מקורות במגעים עם GE ועם ברן לחידוש ההתקשרות עמן בפטור ממכרז, למרות השינוי בתנאי הפרויקט. בנוסף, לתפקיד מנכ"ל מקורות ייזום נבחר באחרונה גיורא גוטמן, שכיהן בתפקידו האחרון כבכיר בחברת ברן.



IDE טענה כי ההתקשרות הצפויה פסולה משום הפרת חוק חובת מכרזים ואובדן האפשרות להפחית בעלויות ההקמה של הפרויקט, וכן משום החשש לכאורה מפני ניגוד עניינים. לטענתה של IDE, נתקלו השגותיה ושאלותיה בעניין לחברת מקורות ולמשרדי הממשלה בתשובות "עמומות ומתחמקות".



בכירים במקורות טענו מנגד, כי IDE "מנסה להשתלט על ענף התפלת המים בישראל" - לנוכח אחזקותיה במתקן ההתפלה באשקלון ובמתקן המתוכנן בחדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully