וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחייה בפרויקט הרכבת הקלה בת"א

אבי בר-אלי

1.6.2008 / 7:07

בסוף השבוע סיכמו נציגי המדינה וזכיינית הפרויקט, קבוצת MTS, על דחיית מועד הסגירה הפיננסית של הפרויקט בארבעה חודשים

דחייה ראשונה בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב: ל-TheMarker נודע כי בסוף השבוע סיכמו נציגי המדינה וזכיינית הפרויקט, קבוצת MTS, על דחיית מועד הסגירה הפיננסית של הפרויקט בארבעה חודשים. הסגירה הפיננסית היתה אמורה להיחתם עד יום חמישי האחרון - ומתאריך זה אמור היה להתחיל מניין חמש שנות ביצוע הפרויקט (מתוך 32 שנות הפעלתו). כעת יחל מניין הביצוע מסוף ספטמבר 2008.

בדיונים שנוהלו בסוף השבוע בין נציגי המדינה בראשות סגן החשב הכללי, עמי לנדאו, לבין נציגי MTS בהובלת יוחנן אור, הגיעו הצדדים להבנות שלפיהן תסכים המדינה לבקשת הבנקים הזרים המלווים את הפרויקט לדחות את הסגירה הפיננסית בשל השלכות משבר הסאבפריים - וזאת תמורת ריווח לוחות הזמנים למסירת שטחי העבודה לזכיינית, וכן ויתור MTS על תביעות עתידיות בגין איחורים אלה. ההסכם צפוי להיחתם היום, אך לפי הערכות בשוק, גם במועד זה לא יושלם הסכם המימון, וייתכן שהסגירה הפיננסית תידחה בשנית.

הסכם הזיכיון עם המדינה נחתם ב-28 במאי 2007, ואז החל מניין שנה לסגירה הפיננסית של הפרויקט. לפני כשלושה חודשים הגישה MTS למדינה את מסמך ההערות של הגורמים המלווים את הפרויקט - ובגלל סמיכות הזמנים היא נדרשה לפנות לפני כחודש למדינה בבקשה לדחות את מועד הסגירה הפיננסית.
על ההסכם מעיב עדיין הנתק בין משרדי הממשלה לעיריית תל אביב סביב פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה. המחלוקת בין הצדדים סביב שאלת מנהור הקו הירוק לאורך רחוב אבן גבירול בעיר מנעה עד כה את מתן היתרי העבודה בנקודת המפגש של הקו האדום והקו הירוק ברחוב קרליבך במרכז תל אביב - מפני שהחלטה על מנהור הקו הירוק משליכה באופן ישיר על תכנון עומק המנהרה של הקו האדום בהצטלבות זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully