וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח נקי של 70.9 מיליון שקל לאסם

טל לוי

1.6.2008 / 11:17

יצרנית המזון שבשליטת נסטלה, חותמת עוד רבעון חזק המצביע על עלייה במכירות, ברווח התפעולי וברווח הנקי שעלה ב-17%

יצרנית המזון אסם, שבשליטת נסטלה, חותמת עוד רבעון חזק המצביע על עלייה במכירות, ברווח התפעולי וברווח הנקי שעלה ב-17% ל-70.87 מיליון שקל. התוצאות החזקות מקבלות משנה תוקף לאור העובדה שחג הפסח חל ברבעון השני של 2008, לעומת השנה הקודמת בה הוא חל ברבעון הראשון. חג הפסח הוא מקור הכנסות משמעותי לחברות המזון בשל ההכנות לחג.

למרות עיתוי חג הפסח, מחזור המכירות של אסם גדל ב-6.6% ל-780 מיליון שקל. חברות ענק בקנה מידה מקומי (דוגמת המתחרה שטראוס בתחום המזון) מוצאות בדרך כלל את מנועי הצמיחה שלהן בחו"ל מאחר והן פרוסות היטב בישראל ומתקשות לצמוח. אסם בוחרת לגדול דווקא בשוק המקומי: המכירות של אסם בשוק המקומי צמחו ב-7.4% (ל-667 מיליון שקל) בעוד שהמכירות בחו"ל גדלו ב-2.1% בלבד. בסך הכל, רק 14.5% מהמכירות של אסם מתבצעות בחו"ל. עם זאת, באסם מסבירים כי הגידול הכמותי במכירות לחו"ל דווקא עמד על 11.4% אולם בשל שחיקת שער הדולר, התרגום השקלי מציג גידול נמוך יותר. הודות לעלייה במכירות ועל אף העלייה בהוצאות התפעול, עלה הרווח התפעולי ב-6.5% ל-97.7 מיליון שקל. באסם מסבירים כי העלייה ברווח התפעולי מגיעה למרות התייקרות מחירי חומרי הגלם ולמרות השפעת שחיקת הדולר על המכירות לחו"ל. מאידך, מתברר כי העלייה הזו לא הרעה עם אסם. החברה מסבירה כי "ההשפעה של שחיקת המטבעות על המכירות ליצוא נוטרלה במלואה ואף מעבר לכך על ידי ההשפעה החיובית של שחיקת המטבעות על יבוא חומרי הגלם ועל יבוא מוצרים מוגמרים מנסטלה".

אסם אף הצליחה לגלגל את מרבית העלייה אל גב הלקוחות וכותבת כי "התייקרות מחירי התשומות נוטרלה בחלקה הגדול על ידי עדכוני המחירונים ללקוחות". 27% ממכירותיה של אסם הן בתחום החטיפים והמאפה והמכירות במגזר זה עלו ב-5.1%. תחום המזון הקפוא צמח ב-6.1% והוא מהווה 26.7% מסך המכירות. מכירות המזון המצונן נותרו כמעט ללא שינוי והן מהוות כ-10% מהמכירות. מכירות שאר המוצרים צמחו ב-10% והן מהוות 35% מסך המכירות. תזרים המזומנים של אסם (כסף מזומן הנכנס לקופתה) מפעילות שוטפת פחת ב-52% והסתכם ב-86 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אסם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully