וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדומיין Israel.com נמכר תמורת 5.5 מיליון דולר

פז וייסמן

1.6.2008 / 14:29

פרטי הקונה אינם ידועים. עם עליית האתר החדש של Israel.com, הפרטים יתבהרו. המוכר אמר כי לא ציפה שהשם יהיה בעל ערך כה רב

בתחילת חודש מאי הודיע חברת Moniker, כי שם מתחם (דומיין) Israel.com מוצע למכירה בסכום התחלתי של כ-5.5 מיליון דולר. המכירה הפומבית החלה בתאריך ה-23 במאי כאשר ב-29 במאי נסגרה המכירה הפומבית בסכום של 5.88 מיליון דולר. פרטי הקונה אינם ידועים. עם עליית האתר החדש של Israel.com, הפרטים יתבהרו. כיום שם המתחם משויך לאתר המציג מידע כללי ותיירותי על מדינת ישראל ומורשת ישראל. כאמור, בשלב זה טרם ידוע איזה מה יהיה האופי והתוכן של האתר החדש, אשר יחליף את האתר הקיים.

טרם המכירה שם המתחם היה בבעלות ג'ואל נואל פרידמן, 46. לפי הפרסום באתר המכירות הפומביות, פרידמן אמר בעת הצעת שם המתחם למכירה פומבית כי הוא לא ציפה ששם המתחם יהיה בעל ערך כה רב, כשרכש אותו בשנת 1994. הוא אף הסביר כי רשם את שם המתחם על שמו, כאדם פרטי, כיוון שלא רצה שינוצל שלא כשורה. לדבריו, החליט להציע את שם המתחם למכירה פומבית חגיגית לכבוד יומולדת ה-60 למדינת ישראל.

סחר בשמות מתחם הינו תופעה נפוצה, שכן אפשר לדמות שם מתחם לנדל"ן אינטרנטי. בעבר עסקים שילמו מאות אלפי דולרים ובחלק מהמקרים מיליוני דולרים עבור שמות מתחם כמו www.casino.com או www.sex.com אשר ניקנו בידי משקיעים פרטיים לצורך מסחר. בעקבות התופעה של סחר בשמות מתחם, חברות רבות אף נוטות לרכוש את כל שמות המתחם הדומים לשם המתחם המקורי שלהם בכדי להתגונן מפני סחטנות. למרות שעלות שמות מתחם "חמים" גבוהה, עלות של שמות מתחם חדשים או רגילים עולה סביב ה-10 דולר לשנה.

  • עוד באותו נושא:
  • דומיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully