וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מבקש להרחיב את מתקני ההתפלה

דורון שלו

1.6.2008 / 15:34

ועדת המכרזים הבין משרדית להתפלת מי-ים פנתה היום למפעילי מתקני ההתפלה באשקלון, פלמחים וחדרה, בבקשה להגשת הצעות להרחבתם

ועדת המכרזים הבין משרדית להתפלת מי-ים, בראשות גיל שבתאי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, פנתה היום לשלושת מפעילי מתקני ההתפלה באשקלון, פלמחים וחדרה, בבקשה להגשת הצעות להרחבת מתקני ההתפלה, על מנת להגדיל את כמות המים המותפלת במתקנים.

הפנייה נעשתה בהמשך להחלטת הממשלה מה-1.7.2007, אשר קבעה כי יש להגדיל את ההיקף הכולל של מי-ים מותפלים. בהתאם לכך, ביצעה הועדה עבודת מטה יסודית לבחינת ההיבטים הכלכליים, המשפטיים, ההנדסיים והסטטוטורים הנדרשים ליישום ההחלטה. הועדה קבעה את התנאים בהם תירכש כמות נוספת של מים מותפלים על ידי המדינה, ובכלל זה המחיר, לוחות הזמנים ותנאי הרכישה. התאריך להגשת ההצעות נקבע ליום 20 ביולי 2008. אספקת המים תהיה בשני שלבים, שלב ראשון מיידי ושלב שני בהקדם האפשרי, אך לא יאוחר מסוף אוקטובר 2010.

שלושת מפעילי מתקני ההתפלה הם: חברתVID מפעילה את מתקן ההתפלה באשקלון בהיקף של כ-100 מלמ"ק בשנה, חברת Via-Maris מפעילה את מתקן ההתפלה בפלמחים בהיקף של 30 מלמ"ק לשנה וחברת H2ID המקימה בימים אלה את מתקן ההתפלה שעתיד לקום בחדרה בהיקף של 100 מלמ"ק לשנה.

בנוסף לכך, מנהלת ועדת המכרזים הבין משרדית את הליכי המכרז לביצוע פרויקט מימון, הקמה, תפעול אחזקה והעברה למדינה, של מתקן להתפלת מי ים באזור שורק שיהיה בעל יכולת ייצור שלא תפחת מ-100 מיליון מ"ק לשנה. מסמכי המיון מוקדם למכרז פורסמו בתחילת אפריל השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • מים
  • התפלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully