וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תוכנית החירום למשק המים

אבי בר-אלי

1.6.2008 / 16:55

120 מיליון שקל יוקצו לעידוד חיסכון במים, 915 מיליון שקל יופנו לקידום מפעלי השבת מי קולחין והגדלת היקף המים המותפלים בישראל

הקצאת 120 מיליון שקל לעידוד חיסכון במים, הפניית 915 מיליון שקל לקידום מפעלי השבת מי קולחין (תקציב חומש) והגדלת היקף המים המותפלים בישראל ל-750 מיליון קוב בשנה, אלו הסעיפים המרכזיים בתכנית החירום למשק המים - אותה אישרה אתמול הממשלה פה אחד. מדובר בהצעתו של שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר להתמודדות עם המשבר במשק המים.

תוכנית צמצום הביקוש ועידוד החיסכון בשימוש במים, נועדה להגדיל את היצע המים בטווח הקצר, ותקיף פעילות הסברה ועידוד לשימוש יעיל במים, תעריפי מים מעודדי חיסכון, מעבר להקצאות לגינון ציבורי ברשויות המקומיות וכן הגברת פיקוח ואכיפה. קידום מפעלי השבת הקולחין יאפשר להגדיל את מספר המפעלים וכן את איכות המים המושבים, כך שיאפשרו השקיית מגוון נרחב יותר של גידולים חקלאיים. משמעה של הגדלת כמות המים המותפלים ל-750 מיליון קוב היא הוספת שני מתקני התפלה בהיקף 100 מלמ"ק כל אחד בעלות כוללת של כ-3 מיליארד שקל. הכוונה היא להקים מתקן אחד עד לשנת 2013 ואת השני עד לשנת 2020. כיום מותפלים 138 מלמ"ק באתרים אשקלון ופלמחים. מתקן בהיקף 100 מלמ"ק מצוי בשלבי הקמה בחדרה. כמו כן, הוחלט על הקמת צוות בין משרדי לזירוז ההליכים לרבות ההליכים ההיסטוריים, להקמה והרחבה של תשתיות מים.

השר בן אליעזר פנה לחברי הממשלה: "אנו בעיצומו של משבר מים שלא ידענו כדוגמתו. חורף 2007-8 עד כה שחון באופן קיצוני, ממוצע הגשמים עומד על כ-65% מהממוצע הרב שנתי. חברים יקרים, משק המים אינו שדה ניסוי של אף אחד, כולל לא של פקידי משרדי הממשלה. עלינו לקבל החלטות קשות, כואבות ויקרות".

  • עוד באותו נושא:
  • מים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully