וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 עשירי ישראל: משפחת ורטהיימר ראשונה

1.6.2008 / 21:46

סטף ואיתן מחזיקים בהון של 6 מיליארד דולר. במקום השני משפחת עופר ובמקום השלישי נמצאת שרי אריסון. כך עולה מסקר TheMarker

משפחת ורטהיימר חוזרת השנה למקום הראשון ברשימת 500 האנשים העשירים בישראל של מגזין TheMarker, עם הון של 6 מיליארד דולר. בשנה שעברה הודחה המשפחה מהמקום הראשון על ידי לב לבייב, שירד השנה למקום הרביעי. במקום השני דורגה משפחת סמי עופר, עם הון של 5-5.5 מיליארד דולר, ובמקום השלישי נמצאת שרי אריסון, עם הון של 4.2-4.7 מיליארד דולר. הונו של לבייב השנה הוא 4-4.5 מיליארד דולר, לעומת 6-6.5 מיליארד דולר בשנה שעברה, והוא מדורג במקום הרביעי. את המקום החמישי ברשימה תופס בני שטינמץ, עם 3-4 מיליארד דולר. משפחות שטראוס ופרידמן הצטרפו השנה בראשונה למועדון המיליארדרים. רשימת 500 האנשים העשירים ביותר בישראל של מגזין TheMarker רואה אור זו השנה השישית ברציפות. היא מופיעה בגיליון יוני, המתפרסם בימים אלה. באמצעות הרשימה אפשר לגלות את הגורמים הכלכליים המשפיעים ביותר על כלכלת ישראל ולאתר את הענפים הבעייתיים והמבטיחים, וכן את המנהלים המוצלחים.

השנה עולה מהרשימה כי יותר מכל השפיעו על עושרם של עשירי ישראל השינויים בשוק הנדל"ן. מבין חברי הרשימה, נפגעי הנדל"ן הגדולים ביותר היו לבייב, יצחק תשובה, מאיר גורביץ', משפחת פישמן, נתן חץ, פויו זבלדוביץ' ואבי רואימי. גורם נוסף שהשפיע השנה על עושרם של עשירי ישראל הוא התחזקות השקל לעומת מטבעות זרים: מצד אחד נפגעו חברות שהכנסותיהן או מקורות המימון שלהן הן במטבע חוץ, אך הוצאותיהן נקובות בשקלים. מצד שני, מכיוון שהונם של עשירי הרשימה נאמד בדולרים, אלה שהחברות שבבעלותם נסחרות בתל אביב נהנו מעלייה בהונם במונחים דולריים. גורם שלישי שהשפיע השנה על הדירוג היה האינפלציה, שעלתה וגרמה לעלייה בהוצאות המימון של חברות שיש להן הלוואות צמודות מדד. גורם נוסף שהשפיע על הדירוגים השנה הוא ענף יבוא הרכב, שזינק בשנה האחרונה ב-30%.

דירוג 500 העשירים הוא אובייקטיווי ומבוסס על תחקיר עיתונאי רחב היקף של מערכת מגזין TheMarker. במהלך התחקיר מתקיימות שיחות עם בנקאים, אנליסטים, בעלי מניות, מקורבים ובעלי ההון עצמם, נוסף על איסוף וניתוח של מקורות מידע כמו דו"חות כספיים של חברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully