וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מסרב לממן 80% מהוצאות הביטחון של אל על

מירב ארלוזורוב

2.6.2008 / 8:29

רם בלינקוב הודיע שהאוצר לא יממן את החלטת הממשלה להגדיל את השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה

משרד האוצר פועל נגד החלטות הממשלה, שאותן קידם מי שרואה עצמו מועמד לראשות הממשלה, השר שאול מופז: ראש אגף התקציבים באוצר, רם בלינקוב, הודיע שהאוצר לא יממן את החלטת הממשלה מינואר 2008 להגדיל את השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות, ובעיקר אל על - מאחר שההחלטה התקבלה מבלי שנקבע לה מקור תקציבי.

הממשלה החליטה להגדיל את השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון מ-50% ל-80% - החלטה שמשמעותה תמיכה נוספת בסך 135 מיליון שקל בשנה. ההחלטה התקבלה במסגרת הסכמה בין משרד התחבורה ואל על, שבתמורה להגדלת התמיכה הממשלתית בהוצאות הביטחון שלה תוותר חברת התעופה על זכותה להיות מובילה בלעדית בקווי התעופה לישראל - כלומר תסכים לפתיחת השמים לתחרות. עם זאת, בהחלטת הממשלה היו כרוכות שתי בעיות. האחת: כבר שבוע לאחר קבלתה שונתה ההחלטה, כך שההתניה של העברת התשלום בפתיחת השמים לתחרות - בוטלה. לפיכך, התשלום היה אמור לעבור מיד. באוצר, אגב, טוענים כי ההליכים להגברת התחרות שנקט משרד התחבורה באחרונה רחוקים מרחק רב מפתיחת התעופה לישראל לתחרות של ממש. הבעיה השנייה - שהיא משפטית בעיקרה - היא שההחלטה להגדיל את הסיוע לחברות התעופה לא גובתה במקור תקציבי: הממשלה לא הצביעה היכן ייערך קיצוץ בתקציב שיאפשר את ההוצאה הנוספת. בכך חרגה מהתקנון שלה עצמה.

יום לאחר קבלת ההחלטה בממשלה הפיץ מזכיר הממשלה, עובד יחזקאל, מזכר בין חברי הממשלה, שנועד לרענן את הנקודה הזאת. יחזקאל כתב: "כדי שהחלטות ממשלה בעלות השלכות תקציביות תוכלנה להתבצע, הכרחי כי השר החתום על ההצעה להחלטה יצביע על המקור התקציבי". בהסתמך על מכתבו של יחזקאל הודיע בלינקוב: "מאחר שהצעת ההחלטה לא כללה מקור תקציבי, היא אינה עונה על דרישות תקנון הממשלה, ואף אינה עקבית עם חוק התקציב. לאור האמור לעיל, אין באפשרותנו לממן את ההחלטה ללא קביעת מקור תקציבי מתאים". להודעתו של בלינקוב חשיבות רבה - לא רק בגלל המתיחות בין משרדי האוצר, התחבורה וראש הממשלה בימים אלה, אלא בעיקר מפני שבשבוע שעבר הגישה אל על עתירה לבג"ץ בתביעה כי החלטת הממשלה תיושם. מכתבו של בלינקוב, לפיכך, הוא מעין תשובה משפטית, שממנה עולה כי החלטת הממשלה התקבלה ללא סמכות. ממשרד ראש הממשלה נמסר: "החלטת הממשלה ברורה, תקפה וחד-משמעית. בימים אלה ננקטות פעולות להבטיח אכיפה וביצוע שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully