וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: להתיר בנייה של כפר הנופש קרוב לים

רז סמולסקי

2.6.2008 / 10:10

חברת פלמחים כפר נופש, הגישה עתירה מינהלית שבה היא מבקשת לבטל את החלטה שלא לאפשר לה לבנות במרחק של 30-100 מטר מהים

חברת פלמחים כפר נופש, בעלת זכויות הבנייה לכפר הנופש בחוף פלמחים, הגישה עתירה מינהלית שבה היא מבקשת לבטל את החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז, שלא לאפשר לה לבנות במרחק של 30-100 מטר מהים.

חברת פלמחים זכתה בקרקע בשטח של 70 דונם סמוך לחוף הים במכרז של מינהל מקרקעי ישראל ב-2004. היא שילמה עבור הקרקע 8 מיליון שקל ומתכוונת לבנות במקום כפר נופש עם 350 חדרים. בשטחים המשתרעים בטווח 100 מטר מהים מתוכננים מתחם ספורט, בריכת שחייה ושטחי שיזוף. לטענת החברה, באמצעות עוה"ד אמיר חן ומשה ארז ממשרד פישר, בכר, חן, החלטת הוועדה המחוזית מתעלמת מתוכנית הבינוי הקיימת מ-2000, שאושרה טרם כניסתו של חוק החופים לתוקף, ומתמ"א (תוכנית מתאר ארצית) 13, שנכנסה לתוקף ב-83' והסדירה את המדיניות התכנונית בחופים.

חוק החופים מגן על רצועת החוף בטווח 100 מטר מקו החוף, עליה אסורה הבנייה, ובנייה בטווח של 300 מטר מהים מותנית בקבלת אישור. החוק אינו חל על תוכניות שאושרו לפני כניסתו לתוקף. יעל דורי, ראש תחום תכנון בעמותת אדם טבע ודין, אינה מרוצה מהתוכנית, המוגדרת על ידיה כ"אבידה גדולה", אך מסכימה כי היא אושרה טרם כניסת חוק החופים לתוקף. "הבעיה החוקית היחידה בתוכנית היא שהבנייה בטווח של עד 100 מטר מהחוף מצריכה אישור הקלה מתמ"א 13, ואין אישור כזה".

עו"ד ארז משיב כי ההקלה הנדרשת מתייחסת לתמהיל היחידות ולמרחק ביניהן, ולא למרחק הבנייה מקו החוף. "המקרקעין, כפי שנרכשו במכרז שפורסם על ידי המינהל, מתחילים במרחק 30 מטר מהים, ויש בהם זכויות בנייה על פי תוכנית הבינוי שנכנסה לתוקף לפני כניסת חוק החופים. החלטת הוועדה המחוזית לא להתיר בנייה בטווח של עד 100 מטר מהים אינה עולה בקנה אחד עם התוכניות החלות על הקרקע, ולכן אי אפשר לאסור על בעלי הקרקע את הבנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully