וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

25% מהחברות במשק צפויות לפטר עובדים

רננה מור

2.6.2008 / 14:31

כך עולה מסקר שביצעה חברת BDICoface. מתוך 350 המנהלים שהשתתפו בסקר, 56% מעריכים כי הסבירות למיתון בארץ בינונית

כרבע מהחברות המובילות במשק צפויות לקצץ בכוח אדם בעקבות החשש ממיתון, כך עולה מסקר שביצעה חברת BDICoface עבור קבוצת אביב. תוצאות הסקר הוצגו בפני מנהלים מחברות שונות שהשתתפו בכנס 'להוביל לתוצאות' - כנס המנהלים השנתי של קבוצת אביב, שנערך היום במלון סיטי טאואר ברמת גן.

הכנס התמקד השנה בחששות מפני מיתון או האטה בקרב מנהלי החברות ונדונו הדרכים להתמודד עם המצב הצפוי. תוצאות הסקר הבהירו כי אותו חשש הינו רלוונטי מתמיד, אך עדיין אינו חד משמעי - מתוך 350 המנהלים שהשתתפו בסקר, רובם, 56 אחוז, מעריכים כי הסבירות למיתון בארץ בתקופה הקרובה היא בינונית. מיעוטם, 17 אחוז, צופים מיתון בסבירות גבוהה והשאר סבורים כי הסיכוי למיתון נמוך.

הסקר מגלה כי למרות שרוב המנהלים צופים מיתון, הרי שלרובם אין תוכניות מוגדרות להתמודדות עימו. "מדובר בסימפטום בת היענה", טוענת תהילה ינאי, מנכ"ל משותף BdiCoface, "מנהלים חוששים להתמודד עם מיתון ולא לוקחים בחשבון את ההזדמנויות הגלומות בו". ואכן, כ-58 אחוז מהמנהלים ציינו כי אינם רואים במיתון הזדמנות עסקית כלשהי. קובי בן משה, מנכ"ל קבוצת אביב, טען כי עבור חלק מהחברות, המיתון יכול להוות יתרון. "פיטורי עובדים עדיין נתפסים בקרב המנהלים הבכירים כצעד ראשון ויעיל להיערכות למיתון", אמר בן משה, "אך החברות הגדולות צריכות לקחת בחשבון שבזמן מיתון יוכלו להתחזק על חשבון הקטנות יותר. גם חברות שישכילו להציע מוצרים או שירותים חדשים ולבדל עצמן מהמתחרות - וכאלה המבצעות רה ארגון והתייעלות תוך שיתוף פעולה טוב יחסית עם עובדי החברה - יוכלו להרוויח מהמיתון".

מנכ"ל קבוצת נייר חדרה, אבי ברנר, הוזמן לכנס כדי להדגים כיצד הצליחה החברה בראשה הוא עומד למנף את מחזור נייר ומוצרי פלסטיק להזדמנות עסקית חדשה. ברנר חשף בנאומו כי קיבל הודעה על זכיית החברה בגלובוס הירוק למגזר העסקי. טקס הגלובוס הירוק צפוי להיערך ביום חמישי הקרוב, אך המנכ"ל הנרגש בחר להצהיר על זכייתו כבר היום.

  • עוד באותו נושא:
  • פיטורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully