וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת הבזבוזים

אבי בר-אלי

2.6.2008 / 19:42

בתקופה בת שמונה חודשים שילמה רכבת ישראל לקבלנים 16 מיליון שקל לחינם, בעקבות עצירת תקצוב ההפרדות המפלסיות בידי משרד האוצר

"אנחנו משלמים 2 מיליון שקל בחודש לקבלנים אשר אינם מורשים עדיין להתחיל בעבודות לביצוע הפרדות מפלסיות, למרות החלטת ממשלה בעניין וזכייתם במכרזי החברה". כך גילה היום מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל, בכנס הניהול שנערך בשיתוף קבוצת אביב והארץ-כנסים. הראל הוסיף כי מדובר בתקופה בת שמונה חודשים בהם שילמה הרכבת 16 מיליון שקל לחינם בעקבות עצירת תקצוב ההפרדות המפלסיות בידי משרד האוצר. הראל ציין כי למרבה האבסורד, די בסכום זה כדי להקים תחנת רכבת קטנה באחד מיישובי הפריפריה שלאורך המסילה. מימון פרויקטי ההפרדות המפלסיות מעוכב בחלקו בעקבות מחלוקת בין משרדי הממשלה סביב מידת נחיצותם.

באשר לטענות נגד החריגות התקציביות ברכבת, בגינן הקפיא האוצר את תקציבי הפיתוח, ציין הראל כי מדובר בעדכון תחזיות היקפי הפרויקטים אותם מתכננת הרכבת לבצע ולא בהתחייבויות כספיות שכבר נטלה הרכבת על עצמה. הראל הפתיע כשטען כי הקדמת העבודות במחלף נשרים בגלל פרויקט כביש הרוחב 431, אשר גרמה לשינוי תכניות העבודה של הרכבת, הסבה לחברה נזק של כ-200 מיליון שקל.

באשר לשביתת המחאה של עובדי תחנת הרכבת בדימונה, המוחים על פיטורי כמה מעובדיהם, השיב הראל כי מדובר ב"לקיחת החוק לידיים ובסימפטום שאסור לנו להסכים לו". במילים קשות אמר הראל כי חברת הרכבת עדיין לא זכתה להשלמת המעבר מיחידת סמך לחברה עסקית לכל דבר, ולא נפרדה מן "הגיבנת ההיסטורית", עימה היא נאלצת להתמודד כעת. "בעיניי זהו מצב בלתי נסבל שלמעלה מ-50% מהוצאות התקציב מופנות לתשלומי שכר לעובדים". אמר הראל, ואף ציין כי לדעתו תעבור הרכבת לרווחיות רק עם פיטורי למעלה מ-300 מעובדיה. ברכבת מועסקים כיום כ-2,000 עובדים ובימים אלה מיישמת ההנהלה את תכנית הפרישה המוקדמת ל-150 מעובדיה.

  • עוד באותו נושא:
  • רכבת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully