וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההייפ מתחילים הפיטורים

שרית מנחם

3.6.2008 / 9:12

בתי ההשקעות מתחילים במהלכי התייעלות בעקבות המשבר בענף הפיננסים. בית ההשקעות פאי פיטר 12 מתוך 16 עובדיו

משבר האשראי העולמי, שפרץ בקיץ שעבר, הפסיק את החגיגה הפיננסית גם בשוק ההון המקומי. מסכי המניות הירוקים נצבעו אדום, והזרם החזק של מצטרפות חדשות לאחד העם התייבש. גם בתי השקעות שרשמו עד אז גידול בפעילות וגיוסים ערים בערוצי הפעילות מסתגלים למצב החדש, וההתרחבות המואצת של ענף הפיננסים המקומי נעצרה. כעת מגיע המשבר גם לתלושי השכר הנדיבים שהונהגו בענף ולמצבות כוח האדם של גופי ההשקעות. ל-TheMarker נודע כי בבית ההשקעות פאי פיננסים פוטרו כבר 12 עובדים. נכון לתחילת 2008 עבדו 16 עובדים בחברה. יתר העובדים קיבלו הודעה על קיצוץ של 5% ממשכורתם. גם משכורתו של שי ברק, מנכ"ל פאי, תקוצץ בשליש. קבוצת פאי שבשליטת אהרון כהן תמוזג בקרוב לתוך החברה הבורסאית ענבר המוחזקת ב-19% על ידי כהן ומנוהלת גם היא על ידי ברק. בשבוע בעבר לקראת המיזוג פירסמה ענבר דיווח החושף את המספרים של פאי, שמקבלת בעסקה שווי של 32 מיליון שקל.

ואולם פאי אינה היחידה שנאלצת לקצץ. בפעילים, חברת ניהול התיקים של בנק הפועלים כבר נפרדו מחמישה עובדים. לפני כשבוע פורסם ב-TheMarker כי גם בפריזמה נערכים למהלך התייעלות שכולל פיטורים של עד 20-40 עובדים. מדובר בשיעור של 10% לפחות מכוח האדם בבית ההשקעות, שמונה 350 עובדים. במקביל בוחנת פריזמה את האפשרות להעביר את המשרדים מבית איילון ברמת גן לפתח תקוה, כדי לחסוך את עליות השכירות היקרות.

"זה מהלך מתבקש בשוק של היום", אומר בכיר בשוק ההון. "הענף רגיש לשינויים בשווקים ובתי ההשקעות חייבים להסתגל למצב החדש. אם הוא יימשך נראה בתי השקעות נוספים נוקטים במהלכים זהים", הוא מוסיף. "זרימת הכספים פסקה, המשקיעים מחכים שהסנטימנט השלילי יעבור. עד אז הם מנתבים את הכסף לפקדונות כספיים ומכשירים פיננסים עם שולי רווח נמוכים כמו קרנות כספיות וקרנות אג"חיות. המשאב הכי גדול ויקר בבתי ההשקעות הוא ההון האנושי וההתייעלות מתמקדת שם".

"המשכורות בענף גבוהות אבל מצב השוק הנוכחי כבר לא מאפשר לחלק כאלה תנאים", מסביר בכיר בבית השקעות ותיק. "עם זאת רוב בתי ההשקעות עדיין לא קרובים לקיצוצים", הוא מסביר.

מנכ"ל בית השקעות מסביר כי ההתדיינות בנושאי שכר הדוקה יותר בתקופה זו ולעובד יש יכולת מיקוח הרבה יותר נמוכה. "אנליסטים ומנהלי השקעות צריך תמיד, כך שאם נגיע לשלב הפיטורים, הכיוון יהיה צמצום במערכי השיווק. מדובר בהוצאה קבועה משמעותית מאוד, שתרומתה פוחתת בשוק יורד".
מפאי פיננסים נמסר בתגובה: "כחלק מהתמודדות החברה עם מצב השוק הנוכחי החברה החליטה על תוכנית התייעלות". בפעילים בחרו שלא להגיב על הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully