וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית פאנגאיה זינקה ב-48% בשלושה שבועות

מיכאל רוכוורגר

3.6.2008 / 10:11

הטיפוס במניית החברה מיוחס כנראה למצגות שעורכת החברה בשבועות אחרונים בשוק ההון ובזכות הערכת שווי של קרקע במיליארד דולר

מנייתה של חברת פאנגאיה נדל"ן, שבשליטת אסי טוכמאייר וברק רוזן, זינקה ב-48% בשלושת השבועות האחרונים, בלי שדיווחה על אירוע מהותי כלשהו. הטיפוס במניית החברה מיוחס כנראה למצגות שעורכת החברה בשבועות אחרונים בשוק ההון, כדי להסביר לגופים המוסדיים כי מדובר בחברה המנוהלת בצורה יעילה, והפרויקטים שבהם היא מעורבת טומנים בחובם פוטנציאל הצלחה אמיתי ולא רק "חלומות באספמיה".

עיקר הפוטנציאל שעליו מסתמכים כיום בעלי פאנגאיה הוא פרויקט בסנט פטרסבורג, רוסיה. החברה רכשה לפני כשנה וחצי קרקע המשתרעת על פני שטח של 2,400 דונם במקום. בשלב מאוחר יותר, לפני כשנה, צירפה פאנגאיה נדל"ן כשותפה לפרויקט זה כשותפה את חברת אלקטרה (50%). במסגרת השותפות התחייבה אלקטרה להעמיד לצורך הפרויקט 65 מיליון דולר, מה ששיקף אז לקרקע שווי של 130 מיליון דולר. השותפים מתכננים להקים פרויקט שיכלול בעיקר יחידות דיור.

אלא שלפני חודשיים הציגו פאנגאיה נדל"ן ואלקטרה הערכת שווי שבוצעה בידי חברת השמאות הבינלאומית Wakefield&Cushman שנשכרה בידי השותפים, ונקבה שווי אסטרונומי של מיליארד דולר לקרקע שנרכשה בידי פאנגאיה נדל"ן. זאת, ארבעה חודשים בלבד לאחר שהושלמה העסקה לרכישת קרקע. השווי שנתנה חברת השמאות הותנתה בכך שהצדדים יקבלו את ההיתרים הנדרשים לצורך התחלת שלבי הבנייה. כעת מנצלים הבעלים של פאנגאיה נדל"ן את הערכת השווי היומרנית שקיבלו לקרקע ומסתובבים בבתי ההשקעות השונים, בהם מגדל, כדי להצדיק את השווי שהוענק לקרקע. הם מאותתים לשוק ההון כי השווי שבו נסחרת פאנגאיה נדל"ן, 71 מיליון דולר, טומן בחובו פוטנציאל אפסייד.

"אמנם אי אפשר להשוות את הפרויקט ברוסיה למכרז, שבו זכו טוכמאייר ורוזן לרכישת מגרש מידי בזק שנמצא ליד צורן תמורת 20.8 מיליון דולר ומכרו 51% ממנו כמה חודשים לאחר מכן ברווח הון של עשרות אחוזים - אך הדבר מוכיח כי הבעלים של פאנגאיה נדל"ן יודעים לאתר קרקעות אטרקטיוויות ולהרוויח עליהן", אמר מנהל השקעות בכיר. מניית פאנגאיה נדל"ן התממשה ב-3% אתמול. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 234 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully