וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל יאהו לא רצה את מיקרוסופט מלכתחילה?

רויטרס

3.6.2008 / 10:33

לפי מסמכים שחשפו משקיעים ביאהו, ג'רי יאנג הכין מראש טיוטה הדוחה את הצעת הרכש של מיקרוסופט חודשים לפני שהוגשה

מנכ"ל יאהו, ג'רי יאנג, הכין מראש טיוטה הדוחה את הצעת הרכש של מיקרוסופט, חודשים לפני הצעת הרכש של ענקית התוכנה; כך לפי מסמכים של ענקית מנועי החיפוש. פרטים מפרוטוקול ישיבות דירקטוריון יאהו ומסמכים חסויים נוספים, אשר הותרו לפרסום על ידי בית המשפט בדלוור, מראים כיצד יאהו דחתה את חיזוריה של מיקרוסופט למיזוג מאז 2007.

את המסמכים חשפו עורכי דין שעובדים עבור משקיעים ביאהו, המעוניינים שהחברה תשנה את גישתה להצעת הרכש של מיקרוסופט, ותהיה פתוחה יותר לעסקה עמה. עורכי הדין השיגו את המסמכים מהחברה, והורשו על ידי בית המשפט לפרסמם אתמול. מפרוטוקול ישיבות הדירקטוריון של יאהו באוקטובר 2007, נראה כי הדירקטורים "דנו בסבירות שגורם שלישי יגיש הצעת רכש עבור יאהו". יאנג השיג אז מהדירקטוריון אישור לדחות הצעת רכש אפשרית, והכין הודעה לעיתונות להצעת הרכש שהוגשה בינואר 2008. לפי תביעת בעלי המניות, מיקרוסופט היא אותו צד שלישי אליו התכוון הדירקטוריון.

לפי הפרסומים החדשים, בשיחת טלפון בין יאנג לבין מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, שנערכה יום לפני הגשת הצעת הרכש ב-1 בפברואר 2008. יאנג ביקש מבאלמר לדחות את הגשת הצעת הרכש בכמה ימים, אבל באלמר לא רצה להמתין. "לא תפסיד שום דבר בכך שתחכה שבוע", אמר יאנג, לפי המסמכים. באלמר הגיב: "אם אתם באמת לא רוצים למכור את העסק, אז אני לא רוצה לחכות". באלמר אפילו דחק ביאנג לתת הצעה משלו, וטען כי מיקרוסופט תדחה מתן הצעה פומבית אם יאהו תיתן הצעה. אין תיעוד לגבי האם יאהו הציעה הצעה למיקרוסופט. מיקרוסופט פירסמה את הצעת הרכש שלה, בסכום של 31 דולר למניה, יום אחרי. תביעתם של בעלי המניות, מטרתה לצייר את יאנג כבעלת גישת אנטי למיקרוסופט, אבל עצם העובדה שהוא נפגש מספר פעמים עם באלמר במהלך החודשים האחרונים עשויה להראות כי יאנג רק רצה להשיג מחיר טוב יותר עבור מניית יאהו, ולא התנגד לעסקה באופן כללי.

"אנחנו לא נסוגנו מהעסקה, מיקרוסופט נסוגו", אמר יאנג בכנס היי-טק אתמול, והוסיף: "מיקרוסופט לא מעוניינת יותר לרכוש את יאהו, ואנחנו מדברים על דברים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully