וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעובדי היי טק ושוק ההון או למי שישלם?

גיא ליברמן

3.6.2008 / 11:53

נפתח המכרז על קרקעות השוק הסיטוני בת"א - עתודת הקרקע הגדולה האחרונה במרכז העיר. גורמי נדל"ן: שווי הקרקע - כ-2 מיליארד שקל

המכרז על כ-55 הדונמים שהיו בעבר השוק הסיטוני בתל אביב יוצא לדרך; כך הודיעו היום בנק ההשקעות סיטי ומשרד עו"ד ש.בירן, אשר מלווים את הליך המכרז על הקרקע ואחראים עליו. מדובר בעתודת הקרקע הגדולה האחרונה במרכז תל אביב. לפי הערכות, שווי הקרקע עולה על 1.2 מיליארד דולר. 25% מהבעלות על השטח שייכת לעיריית תל אביב, בעוד ש-75% מהבעלות שייכת לחברת "שוק סיטונאי לתוצרת חקלאית בתל אביב בע"מ". מדובר בגוף המורכב מחברות כמו תנובה, שופרסל, רבוע כחול וכן שורה ארוכה של בעלי דוכנים לשעבר, שפעלו בשוק.

זכויות הבנייה המאושרות בפרויקט כוללות 320 אלף מ"ר, כאשר ל-275 אלף מ"ר מתוכם ישנו ייעוד מגורים. על פי התוכנית האדריכלית הבסיסית, יוקמו בפרויקט 5 מגדלי מגורים ו-13 בניינים נוספים, נמוכים יותר - ובסך הכל כ 1,800 דירות. לפי הערכות גורמי נדל"ן, שוויין של הדירות שיימכרו בפרויקט יעמוד בממוצע בין 5,000-4,000 דולר למ"ר. שאר השטחים בפרויקט מיועדים למסחר ולמבני ציבור שיוקמו בשטח, לרבות בית ספר וגני ילדים. בנוסף, מתוכננים להיבנות בשטח מבנה תרבות וכן פארק בשטח של 14 דונם. עוד כוללת התוכנית 238 אלף מ"ר שטחים תת קרקעיים, הכוללים זכויות על למעלה מ-5,000 מקומות חנייה.

לדבריו של מנכ"ל סיטי השקעות בישראל, איתי מקוב, המכרז מעורר עניין רב:"למרות שהמכרז עדיין לא החל בפועל, עד היום פנו אלינו גופים רבים מישראל ומחוצה לה, תוך שהם מביעים התעניינות בפרויקט. אני צופה שיהיו גופים רבים שיבקשו להתמודד על המכרז". עו"ד דיוויד אמיד, ממשרד ש. בירן ושות', התייחס לקבוצת הרכישה הגדולה שמארגנים דרור הלוי ורביב צולר, המיועדת לדבריהם לאנשי שוק ההון ולאנשי היי-טק ואמר :"כל מי שרוצה ומרגיש שהוא יכול מבחינה כלכלית לעמוד בו, מוזמן להצטרף. אנחנו לא פוסלים שום קבוצה מראש".
לשאלת TheMarker לגבי העמלה שגובים סיטי ומשרד ש.בירן מבעלי הקרקע, ענו מקוב ואמיד כי היא "מבוססת על ההצלחה של הפרויקט עצמו, קרי גובה ההכנסות". לדברי השניים, הם צופים כי המכרז וזהות הזוכה ייוודעו עד סוף חודש ספטמבר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully