וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' מעלה את ההמלצה לאקוויטי וואן

מיכאל רוכוורגר

3.6.2008 / 12:48

כלכלני בנק ההשקעות העלו את המלצתם לאקוויטי וואן, המרכזת את פעילות הנדל"ן של גזית גלוב ברחבי ארה"ב מ"מכירה" ל"נייטרלי"

כלכלני בנק ההשקעות האמריקאי מריל לינץ' פירסמו בתחילת השבוע עבודת מחקר מקיפה, אודות חברות המסוקרות על ידי הבנק. במסגרת סקירה זו העלו כלכלני מריל לינץ' לקרן ריט (קרן השקעות נדל"ן הנהנית מתנאי מיסוי מיוחדים) אקוויטי וואן, המרכזת את פעילות הנדל"ן של קבוצת גזית גלוב, ברחבי ארה"ב, את ההמלצה מ"מכירה" לנייטרלי "כשהם מעלים את הדירוג חזרה מ-3-7-B ל-B-2-7. זאת, קצת יותר מחודש בלבד לאחר שהורידו את ההמלצה לאקוויטי וואן, והמליצו למכור את מניית החברה. "המיקוד של החברה בדרום פלורידה משמש כרוח נגדית להמשך צמיחתה התקינה של אקוויטי בהינתן המצב המתמשך של שוק הדיור המדוכא ומצבם הרעוע של חלק מהקמעונאיים באזור דרום פלורידה. כתוצאה מכך אנו מעריכים כי בטווח הארוך תפגין אקוויטי צמיחה בשיעור ממוצע של 2.5%".

מניית אקוויטי וואן רשמה מתחילת השנה תשואה חיובית של כ-3%, ונסחרת כיום בניו יורק, לפי שווי שוק של כ 1.72 מיליארד דולר. התשואה שהפגינה אקוויטי וואן, הנה בדומה לביצועיי Dow Jones Equity Reit Index המשמש כמדד הייחוס עבור קרנות הריט הנסחרות בארה"ב, וגבוהה יותר מהרבה קרנות ריט אחרות.
"עם זאת, אנו מאמינים כי אקוויטי וואן יכולה להציג צמיחה אף גבוהה יותר מכך. זאת, בהתבסס על הפוטנציאל הרב אשר טמון במיזם שאליו נכנסה החברה בתחום המרכזים המסחריים ביחד משקיעים מוסדיים מהגדולים בארה"ב כמו CalPERS", כך כותבים כלכלני מריל לינץ'.

במריל לינץ' נוקבים למניית אקוויטי וואן מחיר יעד של 23.5 דולר - הדומה למחיר המניה בשוק, ומוסיפים כי מדובר בדיסקאונט של 10% לעומת השווי הנכסי העתידי לפי המודל של מריל, שגוזר לאקוויטי מחיר יעד של 25 דולר. זאת בהתבסס על מחיר ההון בשיעור של 6.45%. במריל לינץ' מציינים כי בממוצע קרנות הריט, הדומות לאקוויטי, נסחרות כיום בדיסקאונט של כ-5% ביחס לשווי הנכסי העתידי. מבין הסיכונים הטומנים בפעילותה של אקוויטי, מונים כלכלני מריל לינץ' את המשך ההאטה בכלכלה האמריקאית ופגיעתה בשוק הקמעונאי, וכן גידול ניכר ומפתיע במחיר ההון.

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה, פירסם הבוקר עבודת סקירה אודות גזית גלוב, תחת הכותרת "החששות בנוגע לפעילות החברה בארה"ב מוגזמים. בנוסף תקבלו אופציה על מיינל ". בן זאב מותיר את מחיר היעד למניית גזית גלוב על 45 שקל - הגבוה ב-17% ממחירה בשוק, כשהוא אינו משנה את ההמלצה לחברה - "תשואת יתר". בן זאב סבור, כי במידה וגזית גלוב תשלים את עסקת ההשקעה עם קרן השקעות הנדל"ן של סיטי בנק ל בחברת מיינל האוסטרית, הדבר טומן בחובו פוטנציאל להצפת ערך משמעותית עבור החברה. בן זאב מנמק זאת בכך שמדובר בשילוב של השקעה במחיר המבטא מכפיל הון של כ-0.5, כך שהכסף שיזרימו גזית גלוב והקרן של סיטי בנק, צפוי לחזק את בסיס ההון של מיינל. כמו כן, מציין בן זאב כי עבור גזית גלוב מדובר בהשקעה עם סיכון נמוך בשל העובדה כי ההשקעה מתבצעת באמצעות רכישת אג"ח להמרה, ולא באמצעות רכישת מניות בצורה ישירה.

יש לציין, כי חודשיים מאז ההודעה על העסקה של גזית גלוב, מניית מיינל זינקה בכ-30%, ומשקיעים זרים בכל רחבי אירופה מביעים עניין בחברה. זאת, על סמך נסיון העבר של רכישות והשבחות קודמות של חברות שבצעה גזית גלוב, כמו זו של הסיטיקון הפינית. בנוסף לכך, כותב בן זאב כי היחלשות היורו והדולר מול השקל פוגעת בשווי הנכסי של גזית גלוב בשקלים, אשר ירד מכ-52.5 שקל בסוף 2007 לכ-48.4 שקל, נכון לסוף הרבעון הראשון של 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully