וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלבות משקיעות מיליונים בשבועות

עדי דברת

3.6.2008 / 12:55

השקיעו יותר מ-9 מיליון שקל בפעילות שיווקית ופרסומית לקראת החג. סל צריכה ממוצע בחג גבוה בכ-20% מסל ממוצע בחודש רגיל

כמו בכל שנה נערכות המחלבות לחג השבועות שיתקיים בשבוע הבא, ומשקיעות מיליוני שקלים בהשקות מוצרים חדשים, מבצעים וקמפיינים פרסומיים. מבדיקת TheMarker עולה כי ארבע המחלבות המובילות בישראל השקיעו יותר מ-9 מיליון שקל בפעילות שיווקית ופרסומית לקראת החג. תנובה השקיעה יותר מ-3 מיליון שקל בהשקת שבעה מוצרים חדשים ובמבצעי מכירות. בנוסף, מפיצה תנובה בימים אלה חוברת מתכונים בשיתוף המגזין "על השולחן", שמצורפת לעיתונים היומיים. הפעילות תלווה בקמפיין תדמיתי בהשקעה של 1.5 מיליון שקל. תנובה הסבירה כי ההשקעה הגבוהה נובעת מכך שסל צריכה ממוצע בחג שבועות גבוה בכ-20% מסל ממוצע בחודש רגיל. הגידול מתבטא בעיקר בצריכה גבוהה של שמנות, גבינות לבנות, מיוחדות וקשות (לפי נתוני נילסן).

במחלבות גד השקיעו כ-3 מיליון שקל בסדרה של שבע גבינות בולגריות מעודנות עם מלח ים טבעי. בנוסף, השיקה גד מוצרים חדשים ומהדורות מיוחדות לחג. לדברי עזרא כהן, מנכ"ל מחלבות גד, המחלבה הרחיבה לקראת החג את מגוון המוצרים המיוצרים בה בכ-15%. כך, מחלבות גד משווקת לקראת חג שבועות 119 מוצרים לעומת כ-102 מוצרים שייצרה ושיווקה לחג השבועות אשתקד. החברה משווקת גם תיקי שק לחברות ולארגונים לקראת החג. את ההכנות לחג מלווה קמפיין פרסומי בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל.

טרה השקיעה בפעילות השיווקית לקראת החג כמיליון שקל, ומשיקה שני מארזים ייחודיים לחג - מארז להכנת כנאפה ביתית ומארז גבינות. כמו כן, מציעה החברה בשיתוף אתר "מפה" מסלולים לטיולים משפחתיים, המפורסמים על קרטוני החלב של החברה ובאתר האינטרנט. מנתונים שמסרה טרה עולה כי בשבוע שלפני החג נרשמת עלייה של פי 3-4 במכירות הגבינות הלבנות, כאשר בערב החג נרשמת עלייה של כ-300% בממוצע. עם זאת, טרה השקיעה פחות מתנובה וממחלבות גד בשיווק לקראת החג, ולא יצאה בקמפיין פרסומי.

שטראוס בחרה להשיק לקראת החג עשרה מוצרים חדשים, אך לא העלתה קמפיין פרסומי. בנוסף, החלה שטראוס בשיתוף פעולה עם רשת "לחם ארז", במסגרתו היא מפיצה את מתכוני שבועות של "לחם ארז" בתוך מארזי גבינות שטראוס, ורשת "לחם ארז" מוכרת בסניפיה מאפים ועוגות גבינה מגבינות שטראוס. לדברי מיכל איתן, מנהלת שיווק שטראוס מזון טרי, "בחג השבועות אנו עדים לגידול של כ-25% בשוק הגבינות, בהשוואה לחודש רגיל. הצריכה הממוצעת למשק בית מגבינות רכות גדלה מ-1.5 ק"ג ל-2 ק"ג בחודש החג. המכירות העיקריות של מוצרי החלב נערכות כשבוע לפני החג ועד יום החג עצמו". משטראוס סירבו למסור את היקף ההשקעה בפעילויות שיווקיות לקראת החג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully