וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר חוזה צמיחה של 3.5% ב-2009

טל לוי

3.6.2008 / 14:01

זאת, לעומת תחזית של 4.2% לשנת 2008. בכירי האוצר הציגו אמש בפני רה"מ את יעדי התקציב לשנת 2009, לקראת ישיבת התקציב הראשונה

הנחת העבודה של משרד האוצר היא צמיחה של 3.5% ב-2009, לעומת תחזית של 4.2% לשנת 2008; כך הציגו בכירי משרד האוצר בפגישה שהתקיימה אתמול בלשכת ראש הממשלה, אהוד אולמרט. בפגישה זו הוצגו בפני ראש הממשלה יעדי התקציב לשנת 2009, לקראת ישיבת התקציב הראשונה אשר תתקיים בעוד שבועיים. משרד האוצר אינו נוהג לספק תחזיות כלכליות בדומה לבתי השקעות או לבנק ישראל, אולם כאשר הוא בונה את תקציב המדינה, עליו להיעזר בהנחות כלכליות שונות. אחת ההנחות המעניינות היא הצמיחה לשנה הבאה, שהיא בבחינת תחזית. ראש המחלקה הכלכלית באוצר, אלדד שידלובסקי, הוא שאחראי לתחזית האוצר והוא זה שחוזה צמיחה של 3.5%.

בתחילת השנה הוציא משרד האוצר תחזית לצמיחה של 4.2% ב-2008, נמוכה מעט לעומת השנים האחרונות, אולם בכל זאת צמיחה נאה וטובה בכל קנה מידה. גם בחודשים האחרונים לא שינה האוצר תחזית זו. מנכ"ל המשרד, ירום אריאב, ציין אתמול בנאום שנשא במלון דיוויד אינטרקונטיננטל כי "בשנת 2008 לא תהיה סטייה משמעותית מהתחזיות המוקדמות של משרד האוצר לשנה זו". עוד ציין אריאב כי משרד האוצר לא הצטרף למירוץ של חוזי השחורות ובעלי החזיונות האפוקליפטים לגבי התחזיות הכלכליות. בסוף השבוע העלו גם בנק הפועלים ובנק לאומי את תחזיות הצמיחה שלהם עבור כלכלת ישראל לכ-4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully