וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו תמריצים לייצור חשמל עצמי בטכנולוגיה סולארית

אבי בר-אלי

3.6.2008 / 16:15

לקוחות ביתיים ותעשייתיים אשר יתקינו לוחות סולאריים לייצור חשמל - יקבלו 2.01 שקל לכל קווט"ש שייצרו - תשואה של 14% על ההשקעה

לקוחות ביתיים ותעשייתיים אשר יתקינו לוחות סולאריים לייצור חשמל - יקבלו 2.01 שקל לכל קווט"ש שייצרו במתקן. כך אושר אתמול סופית במליאת רשות החשמל. ההסדר מיועד למתקנים בטכנולוגיה פוטו-וולטאית (PV) המיועדים לצריכה עצמית, תוך מכירת העודפים לרשת החשמל. ההסדר יובטח למשך 20 שנה וייכנס לתוקפו החל ב-1 ביולי. גודל המתקן לצרכן ביתי הוגבל ל-15 קילוואט מותקן, ולצרכן עסקי הוגבל ל-50 קילוואט. התשלום לצרכן ייעשה באמצעות קיזוז חשבון החשמל השוטף בו יחויב. סך הייצור של המתקן הסולארי יימדד באמצעות מדדים אלקטרוניים שיותקנו במערכת החשמל (הביתית/תעשייתית). גובה התשלום לצרכן נקבע כך שיכסה על עלות רכישת המתקנים ותחזוקתם, בתוספת תשואה של 14% על ההשקעה. ההסדר גובש בהתאם להנחיית שר התשתיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, אשר נועד לקדם ייצור חשמל בטכנולוגיית PV במתקנים קטנים - עד להשגת יעד ארצי של 50 מגוואט או לתקופה של שבע שנים (המוקדם מביניהם). בכל מקרה, לצרכנות הביתית מובטח שיעור של לפחות 20% (10 מגוואט) מסך הכמות שתוכר בהסדר, והחל מינואר 2010 יופחת גובה התשלום לצרכן בשיעור של 4% בכל שנה.

טכנולוגיה פוטו-וולטאית (PV) הינה טכנולוגיה המבוססת על מוליכים למחצה הממירים אנרגיה מקרינת השמש ישירות לחשמל. עלויות התקנת מערכות סולאריות הינן גבוהות משמעותית מטכנולוגיות אחרות, ולכן רק במדינות שבהן ניתנת תמיכה משמעותית ניתן לצפות להשתלבות משמעותית של הטכנולוגיה במשק החשמל. סך ההתקנות של מערכות PV בעולם עומד על כ-7,000 מגוואט. שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, אמר כי "אנחנו נמשיך במהפכה אותה התחלנו, בדרך להפיכת ישראל למרכז אנרגיה סולארית ולהגברת עצמאותה האנרגטית". בנוסף, בן אליעזר הביע תקווה כי יואצו ההליכים לקביעת תעריפים גם למתקני טורבינות רוח זעירים ביתיים.

יו"ר רשות החשמל, אמנון שפירא, אמר ש"זהו צעד חשוב במשק החשמל שמפירותיו נהנה בשנים הבאות". לדבריו, "אנו רואים בהסדרה הנוכחית נדבך נוסף בהסדרת התעריפים למתקנים באנרגיות מתחדשות בכלל ובאנרגיה סולרית בפרט. אנו פועלים באופן שיטתי לקדם את התחום תוך בחינה מתמדת של הצורך בעדכונים של התעריפים וההסדרה אל מול ההשלכות על צרכני החשמל". מר שפירא הוסיף, כי המליאה הנחתה את הצוות המקצועי להגיש מסמך עמדה בזמן הקרוב לקביעת תעריפים למתקנים פוטו-וולטאים בהספק גדול יותר שימכרו חשמל לרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully