וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למנהלי הון סיכון בעולם יש דעה טובה עלינו

דורון שלו

3.6.2008 / 17:06

ישראל נתפסת כמובילה בפיתוח טכנולוגיות בתחומי התקשורת, המכשור הרפואי והתוכנה. כך עולה מסקר שערכה פירמת ראיית החשבון Deloitte

ישראל נתפסת בעיני קרנות הון סיכון זרות כמובילה בפיתוח טכנולוגיות בתחומי התקשורת, המכשור הרפואי והתוכנה. כך עולה מסקר שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ העולמית Deloitte, בשיתוף עם איגוד קרנות ההון סיכון בישראל (IVA) ועם האיגודים המקבילים של ארה"ב, אירופה ואיגודי קרנות הון סיכון נוספים ברחבי העולם.

בסקר, שנערך בחודש מארס 2008 בהשתתפות כ-400 מנהלי הון סיכון ברחבי העולם, ציינו 16% ממנהלי ההון סיכון את ישראל כאחת המדינות המובילות בפיתוח טכנולוגיות בתחום התקשורת. ישראל מדורגת שלישית בקטגוריה זו, אחרי ארה"ב (71%) ויפאן (27%). בתחומי המכשור הרפואי והתוכנה מדורגת ישראל רביעית עם 14% ו-12% בהתאמה. בתחום המכשור הרפואי היא מדורגת אחרי ארה"ב (94%), גרמניה (39%) ובריטניה (20%), ובתחום התוכנה היא מדורגת אחרי ארה"ב (91%), הודו (41%) ובריטניה (13%).

תחומים שבהם ישראל אינה נתפסת כמובילה בפיתוח הם תחום הביופרמצבטיקה, שבו היא מדורגת שמינית בעולם עם 4% ממנהלי ההון סיכון בלבד הסבורים שהיא מובילה בפיתוח בתחום זה, ותחום האנרגיה הנקייה/חליפית, שבו מדורגת ישראל עשירית בעולם עם רק 3% מהמשקיעים שציינו את הטכנולוגיה הישראלית כמובילה בתחום זה. עם זאת, גם בתחומים אלה ישראל מקדימה מדינות מפותחות רבות. בתחום הביופרמצבטיקה היא מדורגת בין היתר לפני שבדיה ודנמרק ובתחום האנרגיה החליפית היא מקדימה בין היתר את ספרד, אוסטרליה ושוויץ.

ארה"ב נתפסת על ידי מנהלי ההון סיכון בעולם כמובילה בפיתוח טכנולוגיות בכל תחומי ההיי טק. מדינות אירופה נתפסות כמובילות (אחרי ארה"ב) בתחום מדעי החיים ובתחום האנרגיה החליפית ומדינות אסיה נתפסות כחדשניות בתחום טכנולוגיות ה-IT.בקרב מנהלי ההון סיכון בארה"ב, 19% ציינו את ישראל כמובילה טכנולוגית בתחום המכשור הרפואי, והיא דורגה במקום הרביעי, אחרי ארה"ב (99%), גרמניה (31%) ובריטניה (25%). 11% ממנהלי ההון סיכון בארה"ב ציינו את ישראל כמובילה בתחום התקשורת, והיא דורגה במקום החמישי, אחרי ארה"ב 73%), יפן (33%), דרום קוריאה (15%) ופינלנד (12%). רק 4% ממנהלי ההון סיכון בארה"ב ציינו את ישראל כמובילה בטכנולוגיות אנרגיה חליפית.

בקרב מנהלי ההון סיכון באירופה (ללא בריטניה) צוינה ישראל כאחת המובילות בפיתוח טכנולוגיות בתחום התקשורת (11%). ישראל זכתה לדירוגים נמוכים יחסית ממנהלי ההון סיכון באירופה, בהשוואה לדירוגים שקיבלה בכל תחום ממקביליהם בשאר העולם, למעט בתחום האנרגיה החליפית אותו ציינו 6% מהמשקיעים האירופים, לעומת 3% מכלל המשקיעים הזרים. משקיעים מבריטניה ציינו את ישראל כאחת המובילות בתחום התקשורת (18%). גם משקיעים מאזור אסיה-פסיפיק ציינו את תחום התקשורת כתחום חזק של ישראל (15%). מנהלי הון סיכון מקנדה ומאמריקה הלטינית ציינו את תחום המוליכים למחצה כתחום חזק של ישראל (13%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully