וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות שערים

ניר צליק

3.6.2008 / 23:24

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8% ל-12,402 נקודות, ונאסד"ק איבד 0.4% ל-2,480. מגזר הבנקאות הוביל את הירידות

מגזר הבנקאות הוביל את וול סטריט לירידות שערים בעקבות חשש המשקיעים כי המחיקות בענף לא הסתיימו.

דאו ג'ונס ירד ב-0.8% ל-12,402 נקודות. נאסד"ק איבד 0.4% ל-2,480 נקודות ו-S&P 500 ירד ב-0.6% והגיע ל-1,377 נקודות. בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב נסחרו בעלייה, והתשואה עליהן ירדה ב-0.07% ל-3.898%.

בן ברננקי אמר היום בנאומו הראשון זה חודשיים כי "נכון לעכשיו, נראה כי מדיניות הריבית ממוצבת היטב לקידום צמיחה מתונה ויציבות מחירים לאורך זמן". עוד הוסיף ברננקי: "כמובן שנמשיך לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות, ואנו נכונים פעול לפי הצורך".

במסגרת נאום לווייני בפני משתתפי כנס בנושאי מדיניות מוניטרית הנערך בברצלונה, אמר ברננקי כי "אנו קשובים להשלכות של השינויים בשער הדולר על האינפלציה וציפיות האינפלציה". לדבריו, "מחויבות הבנק הפדרלי להבטחת יציבות מחירים ותעסוקה מרבית, תהיה גורם מרכזי בהבטחת חוזקו של הדולר ויציבותו".

בעקבות נאומו של ברננקי והתחזקות הדולר, מחיר הנפט נסגר ב-124.31 דולר לרחבית, ירידה של 2.7%.

משרד המסחר האמריקאי מסר היום כי מספר הזמנות מבתי חרושת בארה"ב צמח ב-1.1% בחודש אפריל, בהמשך לעלייה של 1.5% בחודש מארס. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה קלה של 0.1% בהזמנות מבתי חרושת.

ליהמן ברדרס ממשיכה לצנוח

ליהמן ברדרס צנחה במסחר בוול סטריט, בהמשך לנפילה של 8.1% אתמול, ונסחרה ברמתה הנמוכה ביותר מאז קריסת בר סטרנס, על רקע הערכות כי בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב צפוי לרשום הפסד רבעוני ראשון מאז הנפקתה הראשונה לציבור מאז שנת 1994, וייאלץ לגייס הון נוסף.

"באקלים הנוכחי בשוק, תפישות הופכות לפעמים למציאות", העריכה אנליסטית סטנדרד אנד פור'ס, דיאן הינטון, בשיחת ועידה עם משקיעים ועיתונאים, "אנו מעריכים כי הולך וגובר הלחץ על ליהמן לתת מענה לחששות הנוגעים למצב הנזילות וההון של הבנק", הוסיפה הינטון.

על רקע משבר הדיור האמריקאי, קבלנית בתי היוקרה האמריקאית טול ברדרס דיווחה היום על הפסד רבעוני שלישי ברציפות בגין המשבר. ירידה בביקוש לבתים חדשים אילצה את החברה למחוק ערך בגין ירידת ערך הקרקעות. החברה דיווחה על הפסד נקי ברבעון הכספים השני שלה - שהסתיים ב-30 באפריל - בסך 93.7 מיליון דולר. עם זאת, ההפסד היה קטן מתחזיות האנליסטים.

סטייפלס, קמעונית מוצרי המשרד הגדולה בעולם, נסחרת על רקע העלאת הצעת הרכש שלה עבור מתחרתה ההולנדית קורפורט אקספרס ב-10% ל-1.67 מיליארד יורו (2.6 מיליארד דולר). זאת, לאחר שהחברה דחתה שתי הצעות רכש קודמות של סטייפלס לקורפורט אקספרס, בטענה שהן נמוכות מדי. סטייפלס הודיעה לבעלי המניות של החברה כי תשלם 9.15 יורו למניה.

בגזרת המניות הישראליות, ריטליקס, המפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה לקמעונאים ולמפיצים ברחבי העולם, נסחרת על רקע הודעתה כי 7-Eleven Stores, המפעילה יותר מ-100 חנויות נוחות במדינת אוקלהומה, תיישם את מערכת התוכנה Retalix DemandAnalytX (DAX) לחיזוי הביקושים וייעול הזמנות הסחורה לכל חנויותיה.

אמדוקס נסחרה על רקע הודעתה, כי תספק מערכות חיוב לספקית הסלולר בקסל באזרביג'ן, כשנה לאחר שרכשה את סיגווליו, שפיתחה מערכת חיוב לספקי שירותי תקשורת סלולרית.

חברת קומברס, ספקית של תוכנות ומערכות להפעלת יישומי מולטימדיה על גבי רשתות קוויות ואלחוטיות ושירותי בילינג, נסחרה על רקע שיתוף פעולה עם חברת Blueslice, ספקית לפתרונות ניהול מנויי סלולר, VoIP, FMC, ורשתות M2M.

קומברס ו-Blueslice גיבשו שיתוף פעולה במטרה לשלב מדיות מפותחות וניהול לקוחות לתוך רשתות IMS (IP Multimedia Subsystem) מקיפות, וכן אפליקציות לנייד המאחדות טלפון נייח ומפעילות multi-play.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully