וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן הולך הדולר

שלומי גולובינסקי

19.10.2001 / 12:30

מסחר שקט ללא תנודות - עד להסלמה הבאה

לא קל להעריך מה יילד יום בשוק המט"ח, כשבכל רגע יכולה להתרחש הסלמה חמורה שתקפיץ את שערו של המטבע האמריקאי מעלה, או לחילופין - הסכם על הפסקת אש, שיביא לתוצאה הפוכה.

הקושי לנבא מציאות מדינית או פוליטית הוביל השבוע את הבנקים הגדולים לפרסם תחזיות פסימיות יחסית על שוק המניות, כאשר המוטיב המרכזי החוזר בכל התחזיות הוא הביטוי "אי ודאות".

"אין ספק כי רצח שר בממשלת ישראל הינו עליית מדרגה באלימות האזורית, שבנוסף למצב הבטחוני בעולם מוביל אותנו לשיאים חדשים ברמת אי הוודאות בשווקים", אומרים בבנק הפועלים. "המשך חוסר הוודאות, הן בארץ והן בעולם, הן במישור הבטחוני והן במישור הכלכלי, יוצר ציפיות להמשך בתנודתיות בשער החליפין של השקל מול הסל והדולר", אומרים בבנק לאומי.

אז מה יהיה? לרפי כהן, מנהל חדר המט"ח במוריץ טוכלר, יש דעה חד משמעית. "בלי קשר להסלמה, הדולר היה מוצא מנוח ברמות הנוכחיות. על ההסלמה עכשיו אפשר להגיד שבסך הכל חזרנו למצבים שהיינו רגילים אליהם. מקומו של הדולר היום לא למעלה. אם המצב ימשיך להיות כמו שהוא היום, אז לדולר אין סיבה לעלות מעבר לרמות של 4.325 שקלים".

את התחזית הזאת חשוב לסייג. אם וכאשר תהיה הסלמה חמורה, מעבר ל"עליות המדרגה" שעליהן מדווחים כמעט מדי יום ביומו, אין לדעת לאיזה שיאים יכול להגיע הדולר.

"אין טעם להחזיק היום דולרים, כשהריבית השנתית עומדת על כ-2.4% לשנה בלבד, בעוד שהריבית השקלית גבוהה הרבה יותר. עלות החזקת הדולר לאורך זמן לא משאירה הרבה מקום לספק", אומר כהן. "גם אם הנגיד יוריד את הריבית החודש ב-0.2%, עדיין הפערים יותר מדי משמעותיים, ומנהלי כספים שנכוו בעבר מדולר חלש, לא יהמרו עליו שוב", אומר כהן.

כזכור, מדד המחירים לצרכן הנמוך לחודש ספטמבר (0.2%), לעומת הציפיות המוקדמות (0.3%-0.5%), הוביל לירידה בציפיות האינפלציוניות המגולמות בשוק. בבנק הפועלים אף העריכו היום כי אלה עשויות להוביל את הנגיד להורדת ריבית מינורית, לאחר חודשיים שבהם נמנע מלבצע שינויים.

גורם שעשוי להשפיע השבוע על המסחר בשוק המט"ח הוא פקיעת אג"ח מדינה מסוג גלבוע הצמודות לדולר. השאלה המרכזית היא האם בעלי האג"חים, שיקבלו השבוע שקלים לכיסם, ימירו אותם בחזרה לדולר או לאפיקי השקעה צמודים לדולר. אם כן, ייתכן שנראה התחזקות בדולר בימים הקרובים לקראת ההתכסות הקרובה של בעלי הגלבועים. כך או אחרת, מדובר באירוע נקודתי, שהשפעתו תחלוף בתוך ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully