וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרל אייקאן מעוניין להדיח את ג'רי יאנג

אשר שכטר

4.6.2008 / 9:35

אייקאן: "צריך להיפטר מג'רי ומחלק ממועצת המנהלים כדי לשכנע את מיקרוסופט לחדש את המגעים. יאהו נהגה בצורה לא הגיונית"

המשקיע המיליארדר קרל אייקאן הסלים ביום שלישי את מאבק השליטה שהוא מנהל מול בכירי יאהו, כאשר אמר בראיונות ל"ניו יורק טיימס" ול"וול סטריט ג'ורנל" כי הוא מתכוון לנסות להדיח את מנכ"ל ענקית האינטרנט, ג'רי יאנג. זאת, במסגרת תוכניתו להחליף את דירקטוריון החברה כדי ללחוץ עליה להתמזג עם מיקרוסופט. אייקאן, הנוהג להשקיע בחברות אשר לדעתו מוערכות בחסר או מנוהלת בצורה כושלת בניסיון ללחוץ על הנהלותיהן לבצע שינויים במדיניותן, פתח בחודש שעבר בניסיון השתלטות על יאהו. זאת, בטענה כי החברה "נהגה בצורה בלתי הגיונית" כאשר דחתה את הצעתה של מיקרוסופט לרכוש אותה בעבור 47.5 מיליארד דולר, או 33 דולר למניה - בטענה כי ההצעה נמוכה מדי. "אני לא חושב שמישהו הבין עד עכשיו את היקף הצעדים שבהם נקטה יאהו כדי להימנע מעסקה עם מיקרוסופט", אמר אייקאן לעיתון "ניו יורק טיימס". המשקיע הוסיף וציטט מסמכים פנימיים של יאהו, שנחשפו השבוע בבית משפט בדלוואר ומראים כי יאנג והנהלת יאהו הכינו טיוטה הדוחה את הצעת הרכש של מיקרוסופט לחברה חודשים לפני הדחייה הרשמית. מיקרוסופט הסירה ב-3 במאי את הצעת הרכש שלה ליאהו, והודיעה כי היא אינה מעוניינת עוד ברכישת החברה.

במסגרת מאבק השליטה שלו ביאהו - שנועד להוביל את החברה חזרה למגעים למיזוג עם מיקרוסופט, הציע אייקאן 10 מועמדים מטעמו לדירקטוריון החברה, בינהם מארק קיובן, בעלי קבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס. אייקאן אף צבר נתח של 4% ממניות יאהו, וקיבל השבוע את אישור הרגולטור האמריקאי להגדלת הנתח שלו בחברה ל-6% תמורת 2.5 מיליארד דולר. בעקבות איומיו של אייקאן להחליף את דירקטוריון החברה, דחתה יאהו למועד בלתי ידוע את האסיפה השנתית של בעלי המניות, שתוכננה להתקיים ב-3 ביולי. אייקאן תכנן לפנות ישירות לבעלי המניות, שהביעו בחלקם זעם לאחר דחיית ההצעה של מיקרוסופט, ולבקש מהם לבחור את 10 המועמדים מטעמו לדירקטוריון החברה במהלך האסיפה. "אני נדהם מכמות המאמצים שהשקיעו ג'רי יאנג ודירקטוריון יאהו כדי להביא את עצמם למצב הזה", אמר אייקאן ל"ג'ורנל". בראיון ל"ניו יורק טיימס", הוא הוסיף כי "לדעתי, צריך להיפטר מג'רי ומחלק ממועצת המנהלים כדי לשכנע את מיקרוסופט לחדש את המגעים", ואמר כי הנהלת מיקרוסופט כבר אינה סומכת על יאנג, ולא תגיש הצעה נוספת ליאהו כל עוד הוא עומד בראש החברה.

מיקרוסופט ויאהו חזרו מאז כישלון המגעים ביניהן לשולחן הדיונים ובוחנות כיום את האפשרות של עסקה שאינה רכישת יאהו בשלמותה. מיקרוסופט, לפי דיווחים בתקשורת, מעוניינת לרכוש את חטיבת החיפושים המקוונים של יאהו ונתח מיעוט בחברה במטרה להתחרות בגוגל. יאהו מנהלת כיום במקביל גם מגעים עם גוגל בנוגע לשיתוף פעולה אפשרי שיכלול מיקור חוץ של פעילות החיפושים והפרסום צמוד תוצאות החיפוש של החברה.
אחד הגורמים שהובילו לכישלון השיחות בין יאהו למיקרוסופט, אמר אייקאן, הוא תוכנית פיצויים שדרשה יאהו עבור עובדים שיפוטרו או יעזבו את החברה במידה ותירכש. לדברי אייקאן, דרישתה של יאהו להעניק לעובדים שיפוטרו או ייאלצו להתפטר לאחר חילופי השליטה בחברה פיצויים נרחבים היתה עולה למיקרוסופט 2.5 מיליארד דולר - ושימשה כגורם מזרז לכישלון המגעים. "הסיבה שהצעת מיקרוסופט הוסרה מהשולחן אינה תעלומה בעיניי. כיצד יאהו יכולה לטעון שהיא מוכנה לשאת ולתת על מכירת החברה מצד אחד, כשבמקביל הם מחבלים לחלוטין בעסקה מבלי לספר לאף אחד?", אמר אייקאן ל"ג'ורנל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully