וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה במדד אמון הצרכנים של ישראל

טל לוי

4.6.2008 / 12:01

המדד של בנק הפועלים ו-TNS הבוחן את תפיסת הצרכנים לגבי מצבם הכלכלי עלה בחודש מאי ב-4.4 נקודות. עליית מחירי הדלק החלה להשפיע על הרגלי הנסיעה של הישראלים

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS עלה בחודש מאי ב-4.4 נקודות לאחר שירד ב-10.2 נקודות בחודשיים הקודמים. כעת עומד מדד האמון על 127.6 נקודות. בבנק מציינים כי בתשובות לשאלות בסקר הצרכנים הנוגעות למצב הכלכלי ולמצב התעסוקה בארץ בהווה ובעתיד, נרשם שיפור מסוים בתפיסת המצב. זאת בעקבות מעבר מתשובות המצביעות על מצב שלילי לתשובות בכיוון ללא שינוי.

עם זאת, נרשמה הרעה בנטיית הציבור לבצע רכישות גדולות כגון דירה, רכב ומוצרי חשמל גדולים, אשר ככל הנראה מעידה על אי וודאות ניכרת לגבי הפעילות הכלכלית בעתיד. מעניין לציין כי עליית מחירי הדלק החלה להשפיע על הרגלי הנסיעה של בעלי הרכבים בישראל, זאת על פי התשובות לשאלה הספציפית שנשאלה החודש. אומנם, רוב הנסקרים ציינו שעליית מחירי הדלק לא השפיעה על הנסיעה שלהם, אך שיעור לא מבוטל של כ-30% מהם הקטין את הנסיעה - חלקו הגביר את השימוש בתחבורה הציבורית.

בבנק מציינים כי גם החודש נמשכה הירידה במדדי אמון הצרכנים במרבית המדינות המפותחות ובעיקר בארה"ב ובאנגליה. באופן יחסי לעולם ניתן לומר כי אמון הצרכן הישראלי נותר גבוה. במחלקה הכלכלית של בנק הפועלים סבורים שהרמה הגבוהה יחסית של אמון הצרכנים, אם כי תוך כדי תנודתיות מסוימת, עקבית עם הביצועים הטובים של המשק הישראלי, כולל המגמות החיוביות בשוק העבודה וההתאוששות שנרשמה בשוק ההון בחודשיים האחרונים. עם זאת, יחסית לרמות השיא של המדד בספטמבר אשתקד, נראה כי החשש מהאטה בפעילות המשק חילחל אל תודעת הציבור. ואכן, בשאלה לגבי ההכנסה האישית בעוד שישה חודשים ובשאלה לגבי רכישות גדולות, שאינה משתקללת במדד, נרשמה החודש הרעה.

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- TNS מחושב על ידי חברת TNS טלסקר על סמך מדגם של 1,000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של מרבית האוכלוסייה. סקר המדד נערך בישראל החל מאפריל 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully