וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גד זאבי ממשיך למכור נכסים

הארץ

19.10.2001 / 8:25

נמצא במגעים למכירת נדל"ן בשווי כ-300 מ' ד' בחיפה

מאת אבי שמול

איש העסקים גד זאבי נמצא במגעים למכירת חלקו בקרקעות המיועדות להקמת פרויקטים בשכונות אלרום הכרמל ובאזור סביוני דניה, הסמוכים לשכונת דניה בחיפה; הפרויקטים המתוכננים להיבנות במתחמים אלה, נמצאים בשלבי תכנון שונים. היקף המכירות המוערך בשני הפרויקטים מסתכם ב-300 מיליון דולר.

זאבי מחזיק בקרקעות באמצעות חברת מיראז' , המחזיקה בנכסים נוספים בחיפה; מנכ"ל החברה, יורם דינור, ומחזיק תיק הנדל"ן צבי פרנק, סירבו להגיב לידיעה.

לצורך בחירת הנכסים המיועדים למכירה, משתמש זאבי בשירותיו של משרד רואי החשבון בריטמן אלמגור (מפירמת רואי החשבון הבינלאומית דלויט-טוש), הסוקר את אחזקות החברה לצורך מכירתן; המלצות המשרד עתידות להתקבל בחודש הקרוב, אז אמור זאבי לשלם 45 מיליון דולר, תשלומי ריבית להלוואה שאותה נטל מהבנקים כדי לממן את רכישת 20% מהבעלות על חברת בזק . מבריטמן אלמגור נמסר בתגובה, כי מטעמים מקצועיים מנועה החברה מלהתייחס לידיעה.

פרויקט אלרום הכרמל כולל מתחם של 28 דונמים בין פארק הכרמל, האוניברסיטה ושכונת דניה; בשטח מתוכננת הקמתן של 720 דירות יוקרה בשלושה מגדלים, בהשקעה כוללת של כ-100 מיליון דולר. היקף המכירות בפרויקט מוערך ב-210 מיליון דולר.

מיראז' מחזיקה ב-82% מהפרויקט ו-18% מוחזקים בידי בעלים פרטיים; לפי בדיקה כלכלית שנעשתה לפני שלוש שנים, הרווח בפרויקט אמור להסתכם ב-43 מיליון דולר לפני מס, ואולם תוכניות הבנייה, שנדונו השנה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, נדחו במתכונתן הנוכחית.

המתחם הסמוך באזור סביוני דניה נמצא בבעלות חברת דניה סיבוס אחזקות (מקבוצת אפריקה ישראל ), וקבוצת שותפים הנשלטת על ידי מיראז'; המתחם, ששטחו 30 דונם, יועד להקמת שטחים לתעשיות היי-טק, אבל בקרוב אמור הייעוד המקורי להשתנות, והוא יומר בהקמת 500 יחידות דיור. היקף המכירות בפרויקט מוערך ב-100 מיליון דולר.

"בקבוצה מעריכים שעסקת מכירה תכלול יותר מנכס אחד בלבד", אמר אתמול בכיר בקבוצת זאבי; "אם תתבצע עסקה, קרוב לוודאי שהיא תהיה חלק מעסקת מזומנים, שתכלול כמה פעולות נדל"ן של מיראז'".

איש עסקים המתעניין ברכישת הנכסים סיפר כי שוחח עם זאבי בעניין, אך המחירים שנדרשו היו קרובים לרמתם הריאלית ולא אטרקטיוויים. לדבריו, הוא גילה עניין בפרויקט אחר של זאבי - הגרנד קניון - שמחירו הנוכחי נחשב "לא ריאלי למשקיעים".

בקבוצת זאבי אמרו אתמול בתגובה כי מכירת הגרנד קניון אינה עומדת על הפרק; הגרנד קניון הוקם בהשקעה של 150 מיליון דולר, על שטח של 140 אלף מ"ר, מתוכם 40 אלף מ"ר למסחר. מעל הפרויקט מתוכננת בניית מבנה של 27 קומות, שאמור היה בעבר לשמש בית מלון, אך הוסב לבניין דירות, שיכלול כ-400 דירות מגורים בשטח של עשרות אלפי מ"ר.

במיראז' מעריכים כי לזאבי אין עניין בשלב זה במכירת נכסים נוספים בעיר; רשימת נכסיו בחיפה כוללת את מתחם מגידו (בשטח כ-40 דונם באזור מרכז הכרמל), ועליו מתוכננת בניית 960 יחידות דיור בשיתוף עם הכנסייה. היקף המכירות במקום מוערך ב-250 מיליון דולר.

זאבי, בשותפות עם אפריקה ישראל ושמואל גנץ, מחזיק גם בפרויקט הסיטי סנטר במושבה הגרמנית, הכולל 13 אלף מ"ר למשרדים ומסחר, הנמצאים בתפוסה מלאה.

בבעלותו של זאבי בחיפה נמצאים גם בית החולים אלישע; בית דיור מוגן - מגדלי אלישע - הכולל 210 דירות; המרכז הרפואי חורב; ומחצית ממניות רדיו 1 - תחנת הרדיו של הרשות השנייה בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully