וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילץ רכשה פארק סולארי ב-163 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

4.6.2008 / 14:44

חברת הנדל"ן שבשליטת רוני בירם וגיל דויטש מהבעלים של בית ההשקעות אקסלנס, מדווחת היום על עסקה גדולה בספרד

חברת הנדל"ן גילץ, שבשליטת רוני בירם וגיל דויטש מהבעלים של בית ההשקעות אקסלנס, מדווחת היום על עסקה גדולה בספרד. באמצעות החברה הבת, חתמה גילץ עם חברה ספרדית לרכישת פארק סולרי המצוי בשלבי הקמה, באזור Cuenca הממוקם כ-150 ק"מ ממדריד, ומשתרע על פני שטח של 72,600 מ"ר. העסקה מתבצעת לאחר שבעבר ציינה גילץ כי החברה בוחנת ומנהלת מגעים עם מספר הזדמנויות עיסקיות להקמת מתקנים בתחום האנרגיה הסולארית בספרד בהיקפים של מספר מגה וואט. תמורת רכישת השטח של הפארק הסולרי תשלם גילץ כ-32 מיליון יורו, או כ-163.4 מיליון שקל, כולל מע"מ ועלויות נוספות הקשורות לליווי העסקה.

את רכישת הפארק מתכוונת גילץ לממן באמצעות מימון בנקאי בשיעור של 85%-70% מהיקף העסקה, והיתרה באמצעות הון עצמי. גילץ מציינת כי בשלב זה לא השיגה מימון בנקאי לעסקה, אך לא צפויות בעיות בתהליך. לדברי החברה, השגת המימון לא תיתקל בקשיים מאחר ובספרד מקובל לקבל מימון לעסקות מסוג זה. העסקה מתבצעת בעקבות החוק שחוקקה ממשלת ספרד, המחייב את חברות הולכת החשמל לרכוש חשמל מחברות המייצרות חשמל בטכנולוגיה פוטו וולטאלית - טכנולוגיה המייצרת חשמל באמצעות קרני השמש. רכישת החשמל תתבצע מידי חברות אשר קיבלו את כל האישורים הנדרשים וישלימו את ההתחברות לרשת עד ליום 28 בספטמבר 2008.

מבנה העסקה דומה לפרויקטים מסוג BOT (Build Operate Transfer), המנוהלים ומתופעלים על ידי הסקטור הפרטי ומשלבים בתוכם השתתפות כספית מצדה של הממשלה. בפארק הסולארי שרכשה גילץ, החשמל שייוצר בטכנולוגיה פוטו וולטאלית יימכר בתעריף קבוע של 0.45 יורו לקילוואט למשך תקופה של 25 שנה, ובתעריף מופחת של 0.36 יורו לקילוואט לתקופה בלתי מוגבלת נוספת מעבר ל-25 שנה. מדובר בתעריפים המסובסדים בידי ממשלת ספרד, שכן על פי ההערכות עלות ייצור חשמל שכזה נאמדת ב- 0.08 יורו לקילוואט. הפארק הסולרי מתוכנן לייצר חשמל בהיקף של 3.84 מגה וואט שעה, המיועד למכירה לחברת החשמל UNION FENOSA, ויהיה מבוסס על קולטי שמש שיותקנו בשטחו. במסגרת ההסכם בין הצדדים תהנה גילץ מדמי שכירות בגין הפעלת שטח הפארק למשך תקופה של 25 שנה, עם אופציה לתקופה של 15 שנה נוספות. לפי התעריף המובטח הנוכחי, אשר יהיה בתוקף במידה והפארק יחובר לרשת החשמל הספרדית עד ל-28 בספטמבר, צפויה גילץ ליהנות ממכירות חשמל שנתיות בהיקף כספי של 2.8 מיליון יורו. בהתאם לכך, בהתחשב בהשקעה של כ-32 מיליון יורו ברכישת הפארק, העסקה משקפת תשואה שנתית של כ-9% על ההשקעה. עבור גילץ מדובר בתזרים קבוע הדומה לתזרים של נכס נדל"ני מניב.

גילץ מתכוונת לחתום על הסכם תפעול עם החברה המוכרת. במסגרת ההסכם תתחייב החברה המוכרת לתחזק ולתפעל את הפארק למשך תקופה של 25 שנים עם אופציה ל-15 שנים נוספות. תמורת שירותים אלה תהיה זכאית החברה הספרדית ל-10% מהיקף ההכנסות השנתיות בגין מכירת חשמל. במידה והפארק לא יחובר לרשת החשמל עד ליום 28 בספטמבר, יופחת הסכום אותו תשלם גילץ בגין הפארק ביחס ישר לירידה בתעריף החשמל - עד 32%. אם תחול ירידה של למעלה מ-32% בתעריף החשמל, לגילץ ישנה הזכות לבטל את את ההסכם ולקבל בחזרה את כל הכסף שיושקע על ידה עד אז.

מלבד השקת הפעילות בתחום האנרגיה, עיקר הפעילות של גילץ מרוכזת בתחום הנדל"ן המניב ובניה למגורים. במסגרת פעילות זו עוסקת גילץ בהשכרת שטחי מסחר ומשרדים בבניינים שבבעלותה ובייזום והקמת מבני משרדים המיועדים להשכרה בצומת רעננה ובאזור תעשייה פולג בדרום נתניה. בתחום הבניה למגורים עוסקת גילץ בייזום והקמת פרויקטים באבן יהודה, נתניה, חדרה ובאר יעקב. החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2008 עם רווח נקי של 9.74 מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.84 מיליון שקל ברבעון המקביל. דויטש ובירם, אשר מאז כניסתו של דויד ברוך לתפקיד מנכ"ל אקסלנס באחרונה, מפנים יותר זמן להגדלת היקף הפעילות של גילץ. השניים אף רכשו בחודשים האחרונים את מניות החברה במיליוני שקלים. הדבר תרם לזינוק במחיר מניית גילץ בחודשיים האחרונים בשיעור של 43% . החברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של 113.7 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • בירם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully