וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומרס וואן מתכווצת

ג'ו בוסקווין

16.10.2001 / 10:30

חברת ה-B2B מקצצת 1,300 משרות, והשמועות על רכישתה על ידי SAP שבות לכותרות; לחברה אין ברירה אלא להיות ריאלית

בצעד הממחיש כי חברות הטכנולוגיה מתמודדות עדיין עם נזקי שיגעון הרכישות של בועת האינטרנט, הודיעה חברת ה-B2B קומרס וואן על הפחתת מספר עובדיה ב-46%.

קומרס וואן תקצץ 1,300 משרות, כמחצית מכוח העבודה שלה, המונה 2,800 עובדים. לא כל העובדים יאבדו את משרתם: 600 מתוכם ימשיכו להחזיק בה, אך החטיבות המעסיקות אותם יפוצלו מהחברה, שכן הן "אינן קשורות ישירות למוצרי קומרס וואן".

לא בטוח שאותן 600 משרות ישרדו, אך הן כבר לא יהוו חלק מרשימת המשכורות של קומרס וואן. מוקדם יותר השנה ערכה חברת ה-B2B סבב פיטורים בקנה מידה קטן יותר.

בספטמבר 2000 רכשה קומרס וואן את חברת הייעוץ אפנט (AppNet) - על כל 1,000 עובדיה - לקול זעקתם של המשקיעים, שדאגו לשולי הרווח של החברה. עסקי התוכנה, המבוססים על מכירות חוזרות ונשנות של קניין רוחני, נהנים על פי רוב משולי רווח גבוהים, בעוד שעסקי השירות צורכים כוח אדם רב ולכן שולי הרווח שלהם קטנים יותר.

דובר החברה, אנדרו מקרתי, אמר כי יבוצע ספין אוף לחברות ייעוץ קטנות שצורפו לקומרס וואן עקב רכישת אפנט, חברות שאינן בהכרח קשורות ישירות למוצר העיקרי של החברה. "מדובר בחברות ייעוץ קטנות ועצמאיות, שחוזרות לפעול בצורה שבה פעלו לפני שאפנט רכשה אותן", אמר.

מקרתי הוסיף כי הספין אוף אינו מהווה כניעה מצד החברה בפני המשקיעים הממורמרים. "אני מאמין שהמהלך משקף את השינוי בתנאי השוק", אמר מקרתי. החברה תספק פרטים נוספים על הקיצוצים בשיחת הוועידה, שתתקיים ביום רביעי.

במהלך סוף השבוע דיווח מגזין גרמני כי קומרס וואן תקצץ עד 40% מכוח העבודה שלה על מנת שהשותפה שלה SAP, ענקית התוכנה הגרמנית , המחזיקה 20% בה, תרכוש את 80% הנותרים. אך קומרס וואן ו-SAP סירבו להגיב על הדיווח, בטענה שהוא מבוסס על שמועות. זוהי אמירה שהחברות כבר עשו בה שימוש רב: מאז פתחו בשותפות קרובה סבבו אותן תדיר ספקולציות על רכישה. קומרס וואן סירבה לציין אם SAP נמנית עם הקונים של החטיבות להן תבצע ספין אוף.

מניות קומרס וואן עלו אתמול במסחר ב-6.4% למחיר של 3.5 דולר, על רקע השמועות על רכישה.

האנליסט ג'ון אקוניאק מ-US בנקורפ פייפר ג'פרי, פירסם בשבוע שעבר דו"ח שבו חזה פיטורים בחברה, לצד הפחתה של 30%-35% בהוצאות התפעוליות שלה במהלך 2 הרבעונים הבאים. אקוניאק טוען כי הקיצוצים הכרחיים.

"נרשמה ירידה תלולה בהכנסות, ולחברה אין ברירה אלא להיות ריאליסטית. אנו מאמינים שהם ייאלצו לבצע קיצוצים משמעותיים ולהמשיך משם", אמר אקוניאק, שמעניק למניה המלצת "נייטרלי". החברה שבה הוא מועסק ביצעה פעולות חיתום עבור קומרס וואן.

בשבוע שעבר הזהירה קומרס וואן כי הפסדיה ברבעון השלישי יהיו גדולים מן הציפיות. החברה צופה להפסיד 24-25 סנט למניה, לעומת תחזיות אנליסטים להפסד של 23 סנט למניה.

"אנו מתמקדים בהספקת מוצרים ושירותים המסייעים ללקוחותינו להצליח", אמר מנכ"ל החברה, מרק הופמן. "תוך השקעה אגרסיווית בקו המוצרים למסחר משותף, מחזקת החברה את מעמדה התחרותי בסביבה הכלכלית הנוכחית, וחשוב מכך - בעת התאוששות".

הכותב/ת נמנה/ית על צוות הכתבים ו/או בעלי הטורים של אתר TheStreet.com. המידע המובא אינו מהווה בשום אופן המלצה לרכוש או למכור מניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully