וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל לא מודאגים ממשבר המזון

עדי דברת

4.6.2008 / 17:20

המרוויחות מהמשבר יהיו רשתות ה'דיסקאונט'. כך העריך היום רמי לוי ביום עיון בנושא מוצרי צריכה וקמעונאות של ארנסט אנד יאנג

ענף המזון לא מודאג ממשבר המזון העולמי, כך עלה היום מפאנל בנושא שנערך ביום עיון בנושא מוצרי צריכה וקמעונאות של ארנסט אנד יאנג. לדברי חגית אדלר, סמנכ"ל בקבוצת תנובה, בקבוצה עדיין לא רואים את המשבר. ממחקרים שנערכו בעולם, אדלר מדווחת, אנשים יוצאים פחות לאכול בחוץ אך מפצים עצמם במזון פרימיום כשהם עורכים קניות לבית. "מי שטוען שיש משבר - שיוכיח את זה. השוק עדיין צומח. בוא נגדיר מה זה המשבר. התייקרות במחיר קילו אורז זה לא מספיק בכדי להגיד שיש משבר".

לדברי קובי טריביטש, יו"ר טיב טעם, המשבר לא מטריד אותו מאחר והוא משחק בזירת ה'דיסקאונט': "אני לא חושב שהמשבר הוא כל כך דרמטי כי לצד העליות במחירים יש גם הוזלות. בגלל שטיב טעם לא מתמודדת בשוק של 'דיסקאונט' אנחנו לא צריכים להתמודד עם כך שסל ממוצע חודשי של משפחה עם 5 ילדים מתייקר ב-470 שקל". טריביטש ציין כי לתחושתו אנשים דווקא יוצאים לאכול יותר בחוץ בתקופה האחרונה וכי נדמה לו כי "אנשים לא שותים קפה בבית". רון אנטונובסקי, מנכ"ל קבוצת נתיב יועצים, חלק על דבריו של טריביטש וסיפר כי מסקר שערך מכון מותגים עולה כי קרוב למחצית מהאוכלוסיה כבר הצהירה שביצעה שינויים בסל המזון כתוצאה מהמשבר וכי חלקם כבר מפחיתים לאכול בחוץ.

אילן שנהב, הבעלים של רשת בתי הקפה אילן'ס, הסכים כי עליית מחירי המזון מורגשת, אך יחד עם זאת שמר על אופטימיות וטען כי עדיין יש סיכוי לירידת מחירים. רמי לוי, מנכ"ל שיווק השקמה, ניצל את ההזדמנות לספר ש"זה לא סוד שהמחירים עלו". לוי הציע לצרכנים לבצע השוואת מחירים. בתשובה לשאלה מי ירוויח או יפסיד מהתחרות הגוברת בענף המזון, אמרו לוי וסיון קלינגבייל, משנה לעורך TheMarker המרוויחות מהמשבר יהיו רשתות ה'דיסקאונט' והמפסידים יהיו כצפוי הצרכנים. הפגיעה, לדברי קלינגבייל, תהיה ברשתות שאינן רשתות מזון. לדברי שנהב, הבעיה שלו תהיה יותר בחזית ההוצאות מאשר בחזית ההכנסות. שנהב הודיע כי לא יסכים להעלאת מחירים על ידי הספקים. במידה והספקים לא יהיו רגישים למצב, סיפר, ייאלץ להחליפם.

  • עוד באותו נושא:
  • מזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully