וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החרפת הלחימה באפגניסטן ובהלת האנתרקס מובילים את השוק לירידות; אולטיקום מאבדת 22%

דודי שני-גבאי

19.10.2001 / 21:04

הנאסד"ק יורד ב-1.2% והדאו מאבד 0.8%; תוצאות טובות מהצפוי לנוקיה ולמיקרוסופט; קומברס יורדת ב-3.9% וצ'ק פוינט מאבדת 5.8%; לריכוז נתוני המסחר במניות הישראליות

תוצאות כספיות טובות מהצפוי מצד מיקרוסופט ורווחים גבוהים מהצפוי לנוקיה מחד, אך בהלת האנתרקס והחרפת המלחמה באפגניסטן מאידך, הובילו למסחר תנודתי בשווקים בארה"ב והמדדים המובילים חיפשו כיוון. אולם כעת מתבהרת המגמה, והשפעתם של הפרמטרים השליליים ניכרת בשוק, כאשר המדדים המובילים עברו לירידות שערים. מדד הנאסד"ק יורד כעת ב-1.2% והדאו ג'ונס משיל 0.8%.

הסמן השלילי במסחר היום ממשיך להיות בהלת האנתרקס ההולכת ומחריפה בארה"ב, כאשר לכך מתווספת עובדת החרפת הלחימה באפגניסטן, לאחר שכוחות הקואליציה החלו בפריסת כוחות יבשתיים, ככל הנראה לקראת תקיפה מתוכננת.

מיקרוסופט דיווחה על צמיחת ההכנסות ב-6% ל-6.13 מיליארד דולר הרבעון, לעומת הכנסות של 5.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל. בנוסף, הנמיכה במעט את התחזיות לרבעון הרביעי. למרות זאת, אנליסטים בשוק נתנו חוות דעת חיובית לחברה. מניית מיקרוסופט יורדת כעת ב-0.5% למחיר של 56.5 דולר.

מניית נוקיה עולה כעת ב-6.2% למחיר של 19.9 דולר. ענקית הסלולר נתנה תחזית אופטימית לרבעון הרביעי, הגבוהה מממוצע הערכות האנליסטים, והעריכה כי תרשום צמיחה של 20% במכירות ברבעון הרביעי. מעבר לכך, עוד לפני פרסום הדו"ח מסר נשיא חטיבת הסלולר של חברת נוקיה כי תעשיית הטלפונים הסלולריים נמצאת על סיפה של תקופה חדשה של צמיחה. "מגזר הסלולר הותיר מאחוריו תקופה ייחודית של צמיחה, אך התקופה הבאה כבר נמצאת בדרך", אמר.

נתון חיובי נוסף שהתפרסם היום לפני הפתיחה, אך דומה שהשפעתו כמעט ואינה ניכרת, היה מדד המחירים לצרכן בארה"ב (CPI) שעלה בשיעור חד מהצפוי של 0.4% בחודש ספטמבר. התחזיות בשוק צפו עלייה מתונה יותר של 0.2% בלבד. מדד הליבה, המנטרל את השפעת מחירי האנרגיה והמזון, עלה בשיעור של 0.2% בהתאם לתחזיות המוקדמות.

הישראליות נסחרות במגמה מעורבת

בקרב המניות הישראליות נרשמת מגמת מסחר מעורבת, עם נטייה לירידות שערים מצד המניות הכבדות. מניית צ'ק פוינט יורדת ב-5.8% למחיר של 30.1 דולר. היום הוריד בית ההשקעות רוברטסון סטיבנס את המלצתו למניית החברה מ"קנייה" ל"תשואת שוק".

הפתעה לא נעימה סיפקה אתמול אולטיקום , החברה הבת של קומברס , אשר פירסמה אזהרת רווח לרבעון השלישי. החברה צופה רווח של 3-4 סנט למניה ברבעון לעומת הערכות קודמות לרווח של 8 סנט למניה. כמו כן מעריכה החברה כי תציג הכנסות של 13-14 מ' ד' ברבעון, ירידה של עד 27.8% מהצפוי. מניית אולטיקום נופלת כעת ב-22.2% למחיר של 7.4 דולרים, ומניית קומברס יורדת ב-3.9% למחיר של 17.4 דולר.

אמש דיווחה צורן על הכנסות שיא של 30.4 מיליון דולר לרבעון, אך במקביל סיפקה אזהרת רווח לרבעון הרביעי של השנה. החברה מצפה לצמיחה של 10%-15% ברבעון הרביעי, מתחת לתחזיות האנליסטים והרווח הצפוי למניה ב-2001 - 37 סנט - גם הוא מתחת לתחזיות. בדומה לצ'ק פוינט, היום הודיע בית ההשקעות סלומון סמית ברני כי הוא מוריד את המלצתו לגבי מניית החברה מ"תשואת שוק" ל"נייטרלי". בעקבות הדו"חות, עולה מניית צורן ב-15% למחיר של 23.6 דולר.

מניית נטרו עולה כעת ב-3% למחיר של 3 דולרים. נטרו הצליחה להפתיע גם היא עם הכנסות כפולות מהתחזיות: החברה דיווחה על הכנסות של 6 מיליון דולר, לעומת תחזיות ל-2-3 מיליון דולר לרבעון השלישי. ההפסד למניה גם הוא היה נמוך מהתחזיות והסתכם ב-13 סנט, לעומת הערכות ל-18 סנט. מהחברה מסרו כי הסיבה לגידול בהכנסות היא הגדלת נתח השוק באסיה, אירופה ואמריקה.

עוד בולטת היום בקרב היורדות: מניית אודיוקודס , אשר מאבדת כעת 9.7% מערכה, למחיר של 2.3 דולרים. אמש פירסמה החברה את תוצאותיה לרבעון, שהיו נמוכות מן הצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully