וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשב הכללי יבדוק את התנהלות מטה חגיגות ה-60

ליאור דטל

5.6.2008 / 7:17

שוקי אורן יבדוק את התנהלות המטה שבראשות השרה רוחמה אברהם-בלילא. במטה משרד רה"מ שוקלים לבטל חלק מהאירועים שנקבעו

החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, יבדוק את התנהלות מטה חגיגות ה-60 שבראשות השרה רוחמה אברהם-בלילא - כך נקבע אתמול בישיבה במטה משרד ראש הממשלה שבחנה את ממצאי תחקיר TheMarker שפורסמו אתמול.

בתחקיר נחשפו, בין היתר, כי מטה החגיגות חרג מתקציבי האירועים וכי כמה אירועים תוקצבו, בנוסף לתקצוב המקורי שלהם, גם מתקציביהם של משרדי ממשלה אחרים. לפיכך, במטה משרד ראש הממשלה שוקלים לבטל חלק מהאירועים שנקבעו. עוד נחשף כי חברת גיל טייכמן, שהועסקה בהפקת "מאירים את השמים" - האירוע היקר ביותר בחגיגות, שתקציבו הסתכם ב-11.5 מיליון שקל - נבחרה על ידי חברת הניהול אריאל ללא מכרז. מנכ"ל אריאל, ציון תורג'מן, מקורב למנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור ולראש הממשלה אהוד אולמרט. תורג'מן שימש משנה למנכ"ל עיריית ירושלים תחת דינור בזמן כהונתו של אולמרט כראש עיר.

בתשובה לפניית TheMarker השבוע טענו במטה החגיגות כי "כל ההתנהלות של מטה חגיגות ה-60, בהתאם להנחייתה הברורה של השרה, נעשית בקפדנות יתרה ולפי הנחיות מבקר המדינה, הוראות החוק כללי המכרזים". משרד מבקר המדינה זוכר את הדברים אחרת; לדבריו, "נציגינו הסבירו לשרה בלילא כי לא ניתן לתת הנחיות מראש". משרד רואי החשבון אופיר בוכניק מונה למבקר מטה החגיגות. שלשום נמסר מהמשרד: "במסגרת עבודתנו עלו כמה ממצאים ובגינם הוצאו דו"חות מפורטים. לאור הממצאים חשב משרד ראש הממשלה, יוסי שטראוס, החליט לטפל בנושאים באופן אישי. בכל אינפורמציה אחרת או פרטים נוספים הננו ממליצים לפנות ישירות למשרד ראש הממשלה".

בעקבות ממצאי התחקיר, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ולחשב הכללי באוצר, בבקשה לבחון את התקשרויות חברות הניהול שפעלו תחת המטה ואת החריגות מתקציבי האירועים. הפנייה נשלחה באמצעות עו"ד מיקה קונר. בתוך כך, ל-TheMarker נודע כי במשרד מבקר המדינה התקבלה בקשתה של תנועת אומ"ץ כי המבקר יבדוק את התנהלות מטה החגיגות. ממשרד מבקר המדינה נמסר כי המשרד "ערך בדיקה ראשונית בנושא כמקובל, ובעקבותיה הוחלט כי בשלב זה הנושא לא ישולב בתוכנית העבודה השנתית של המשרד. עם זאת, נמסר לפונים כי אם יש בידם מידע או מסמכים המצביעים על ליקויים או אי-סדרים, משרד מבקר המדינה יודה להם אם יעבירו אותם אלינו".

ממשרד האוצר נמסר כי "העניין בבדיקה". דובר משרד הממשפטים מסר כי "הפנייה התקבלה בלשכת היועמ"ש והפונה יענה כמקובל".

  • עוד באותו נושא:
  • 60
  • אברהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully