וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום איכות הסביבה: הטובים והרעים

דפנה מאור

5.6.2008 / 8:18

יום איכות הסביבה החל היום מסמל את ניסיונה של האנושות להשיב לאחור את גלגל הרס הסביבה. אלה שתרמו למאמצים ואלה שסיכלו אותם

הטובים

- חברות האנרגיה הסולרית וטורבינות הרוח עושות חיל בבורסה. גרמניה, מהמדינות המעוננות באירופה, היא החלוצה והמובילה בעולם בהתקנת חוות אנרגיה סולרית.

- ג'נרל מוטורס הודיעה כי היא תצמצם את הייצור של כלי רכב מזהמים כמו כביש-שטח וטנדרים, ושוקלת למכור את המותג האמר. הסיבה: הצרכנים האמריקאים מתקשים לעמוד במחירי הבנזין הגבוהים

שי אגסי מקדם את רעיון המכונית החשמלית הידידותית לסביבה באמצעות מיזם להקמת תחנות טעינה, בשיתוף רנו-ניסאן. ישראל תהיה שוק הניסוי הראשון.

- בניסוי שערך הילד השוודי דניאל ברד הוא גילה חיידק שמפרק שקיות פלסטיק בתוך שלושה חודשים. מדינות רבות חוקקו חוקים נגד שימוש בשקיות פלסטיק המזהמות את הסביבה.

- אל גור זוכה בפרס נובל לשלום ביחד עם פאנל השינוי האקלימי של האו"ם, על פעילותו נגד ההתחממות הגלובלית.

הרעים

- המסחר בהיתרי פליטות פחמן - שיטה שפותחה כדי להעניק תמריצים כלכליים להפחתת פליטות - אינו ממלא את תפקידו. בעולם השלישי חברות מזייפות את הפחתת הפליטות, ובארה"ב מתנהל מאבק של שתדלנים על תקנות שיהיו נוחות לתעשיות שהם מייצגים.

- אתנול - המופק מתירס, ושהיה שיא האופנה הסביבתית של השנה שעברה - התגלה כגורם לנזקים לא מעטים, בשל התחרות שהוא מעמיד לגידול מזון. האיחוד האירופי וגופים אחרים שוקלים להגביל את ייצורו.

- עוד לא הספקנו לנוח ממשבר המזון, ועדויות רבות מראות כי המשבר הגדול הבא הוא מחסור במי שתייה. תשתיות מים לא הולמות פוגעות באיכות החיים לא רק במדינות העניות, אלא גם בערים הגדולות והעשירות.

- הביקוש לנפט לא ירד למרות התייקרותו הדרמטית של משאב האנרגיה. עם מחיר של יותר מ-135 דולר לחבית, סין המתועשת והשווקים המתעוררים ממשיכים לשתות בפה מלא את הנוזל השחור והמזהם

  • עוד באותו נושא:
  • ירוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully