וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורייזון תהפוך למפעילת הסלולר הגדולה בארה"ב

5.6.2008 / 9:00

הודיעה היום על רכישת אולטל, מפעילת הסלולר לאזורים הכפריים בארה"ב, בעסקה בשווי של יותר מ-28 מיליארד דולר

מפעילת הסלולר האמריקאית ורייזון ויירלס הודיעה היום על רכישת אולטל, מפעילת הסלולר לאזורים הכפריים בארה"ב, בעסקה בשווי של יותר מ-28 מיליארד דולר. בעקבות העסקה, תהפוך ורייזון למפעילת הסלולר הגדולה בארה"ב, יותר מ-AT&T . במסגרת העסקה תשלם ורייזון 5.9 מיליארד דולר עבור אולטל, ותיטול על עצמה חובות של אולטל בסך 22.2 מיליארד דולר.
הצעד של ורייזון, במסגרתו תיקח החברה על עצמה 23 מיליארד דולר מחובותיה של אולטל, הפתיע מספר אנליסטים מכיוון שהוא מגיע שבעה חודשים בלבד לאחר שאולטל הפכה לחברה פרטית כשנרכשה על ידי חברת ההשקעה הפרטית TPG וחברת ההשקעה GS קפיטל של בנק גולדמן סאקס. אותה רכישה ממונפת היא זו שאחראית לחובותיה של אולטל. רכישת אולטל, אשר התבצעה בנובמבר 2007 בעבור 27.5 מיליארד דולר, היתה אחת מעסקות הרכש הגדולות ביותר שבוצעו על ידי חברות השקעה פרטיות, ומהווה את ההשתלטות הגדולה ביותר על חברת תקשורת בארה"ב. עם זאת, העסקה לא צלחה בשל משבר האשראי אשר פגע קשות בענף הרכישות הממונפות.

האנליסט כריס קינג, מחברת הפיננסים סטיפל ניקולאוס, אמר כי המחנק בשוק האשראי הוא קרוב לוודאי האחראי לשינוי הגישה של TGP וגולדמן סאקס, ולנכונותם למכור את אולטל. "אם הם יכולים לצאת ללא הפסדים מהעסקה הזו בשוק בעייתי, ללא ספק הם יעשו זאת", אמר. TGP, גולדמן סאקס, ורייזון ואולטל סירבו להגיב. המגעים בעסקה בין ורייזון ואולטל עדיין בעיצומם והחברות עדיין לא סיכמו ביניהן את פרטיה, אבל הודעה בדבר ביצוע העסקה עשויה להגיע היום, לפי המקור. אנליסטים טוענים כי רכישת אולטל היא צעד הגיוני עבור ורייזון ויירלס, שהיא כיום מפעילת הסלולר השנייה בגודלה בארה"ב. 55% מוורייזון ויירלס נמצאים בבעלות ורייזון קומיוניקישנס ואילו 45% הנותרים בבעלות קבוצת וודאפון. לפי המקור, הבעלות על ורייזון וויירלס לא תשתנה לאחר רכישת אולטל.

  • עוד באותו נושא:
  • ורייזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully