וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוריאל לין: "אנחנו נמצאים לפני קטסטרופה"

רוני לינדר-גנץ

5.6.2008 / 8:59

פקחי משרד הבריאות מעכבים את סחורות בנמלים לאחר שהוגשו נגדם כתבי אישום בפרשת רמדיה. " "יש תרופות שכבר אינן על המדפים"

כנס חירום של יבואני ויצרני מזון בעקבות המשבר בנמלים התקיים אתמול בתל אביב. "אנחנו נמצאים ימים ספורים לפני קטסטרופה בנושא שחרור המזון המיובא בנמלים", אמר בכנס אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר. "יש תרופות שכבר אינן על המדפים, למשל תרופות לנשים עם בעיות פריון. בהעדר תרופות אלה נהרס הרצף הטיפולי. גם מלאי תרופות לסוגים שונים של סרטן אוזל והולך", אמר עמי לפידות, בעל חברת לפידות פרמצבטיקה.

הכנס נערך לאחר שהוחמרו הבדיקות שמבצעים פקחי משרד הבריאות למזון מיובא בנמלים, עקב הגשת כתב האישום הפלילי נגד עובדי משרד הבריאות בפרשת רמדיה. בעקבות ההחמרה, מכולות שבהן מזון, חומרי גלם, תרופות, תוספי תזונה ועוד, מעוכבים שבועות ארוכים בנמלים. לין הפנה אצבע מאשימה כלפי משרד המשפטים "המתנהג כמי שאינו מחובר למגזר העסקי. על משרד המשפטים להוציא בדחיפות קריטריונים ברורים והנחיות מפורטות למפקחים בנמלים ומי שמוסמך לעשות זאת הוא היועץ המשפטי לממשלה", אמר.

המשתתפים דיווחו על הנזקים הכלכליים העצומים שנגרמים להם, וכן על המחסור הצפוי בקרוב מאוד במוצרים חיוניים כגון תרופות. שרון מרקוביץ', מנהלת היחידה העסקית בחברת פרמה בסט, סיפרה כי בין המשלוחים המעוכבים בנמל קיימים עשרה מוצרים לטיפול במגוון מחלות שאין להם חלופה רפואית. בנוסף, עלול להיווצר מחסור במזון לתינוקות ופגים המיועד לבתי חולים ובמזון רפואי לתינוקות.

לנציג משרד הבריאות בכנס, המשנה למנכ"ל המשרד ד"ר בועז לב, לא היו מילות הרגעה לנוכחים. "אנו חוששים מתחילתה של שואה רגולטורית - הופכים את הרגולטור שותף למפר החוק, גם אם האחרון הונה אותו", אמר לב. "פניתי לפרקליט המדינה גם לפני ההחלטה על הגשת כתבי אישום, כדי להתריע על הנזקים שעלולים להיגרם. מאז האירוע, חמישה מפקחים עזבו את משרד הבריאות בגלל החשש שלהם מאחריות פלילית בתפקיד תובעני ובשכר נמוך. אנחנו לא רואים את קצה המשבר באופק". עם זאת, הבהיר לב כי בכל מקרה לא יהיה מחסור במזון תרופתי לתינוקות ופגים, גם אם הוא עצמו יאשר את שחרור המשלוחים וייקח על עצמו את הסיכון.

לראשונה מאז פרוץ המשבר התבטאו בפומבי גם היצרניות הגדולות, תנובה וקבוצת שטראוס. דובי דויטשמן, המנהל המסחרי של קבוצת שטראוס הזהיר כי בתוך שלושה שבועות תיאלץ החברה לסגור פסי ייצור. "המחסור בחומרי גלם משפיע על כל מפעלי שטראוס, ולצערי העלויות שנגרמות לתעשייה יגרמו לעלייה משמעותית במחירים והאינפלציה תמשיך לדהור". במקביל, מתגבר לחצם של גורמים נוספים, כמו הנמלים עצמם, שסובלים מהצטברות מכולות שלא מפונות. שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד: "אני דורש ממשרד הבריאות למצוא פתרון מיידי, חברת הנמל ערוכה לכך".

משרד המשפטים הודיע בתגובה: "האישום הוגש על פי ההלכות המשפטיות הקיימות. אין זה מתפקידה של התביעה לכתוב נהלי עבודה חדשים למנגנוני הפיקוח בנמלים. למרות זאת, הביעה הפרקליטות נכונות לסייע בניסיון לגבש הנחיות פנימיות מתאימות, שיאפשרו את המשך עבודת המפקחים, ויבטיחו כי הם ימלאו חובותיהם החוקיות בדרך זהירה, שתמנע פגיעה בשלום הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully