וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר סטרנס יפצל את חטיבת ההשקעות

5.6.2008 / 10:25

בר סטרנס מרצ'נט בנקינג תהפוך לחברה עצמאית, כשבנק ג’יי.פי מורגן צ'ייס יהיה בעל המניות העיקרי בה. כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל"

בנק ההשקעות בר סטרנס צפוי להודיע מאוחר יותר היום כי יפצל את חטיבת ההשקעות בר סטרנס מרצ'נט בנקינג לחברה עצמאית, כשבנק ג’יי.פי מורגן צ'ייס יהיה בעל המניות העיקרי בה. כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". חטיבת ההשקעות של בר סטרנס מנהלת נכסים בשווי 5 מיליארד דולר. החטיבה ידועה בהשקעותיה בעסקי הקמעונות ובחברות המייצרות מוצרי צריכה. ג’יי פי מורגן השלים את רכישת בנק ההשקעות בר סטרנס בעבור 1.4 מיליארד דולר במהלך סוף השבוע האחרון. בכך נסתיימה עצמאותו של בנק אשר שרד את השפל הגדול וירידות נוספות בשווקים במהלך ההיסטוריה שלו בת ה-85 שנה, אבל לא יכול היה לשרוד את משבר הסאבפריים.

בחודש מארס הודיע בנק ההשקעות כי נרכש בעשירית משווי השוק שלו או שליש מהשווי בו הונפק לראשונה לציבור ב-85', בעסקה מעוררת תדהמה שנועדה להציל את בר סטרנס. בתחילה הציע ג'יי.פי מורגן לרכוש את בר סטרנס בעבור 2 דולרים למניה - סכום הקטן פי 10 משווי השוק של בר סטרנס באותם הימים. שבוע לאחר מכן, העלה הבנק את הצעת הרכש לבר סטרנס ל-10 דולר למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • בר סטרנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully