וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל תסגור את חטיבת מוצרי האלקטרוניקה בשל צמיחתה האיטית

עפרה שלו

19.10.2001 / 20:07

החטיבה, המייצרת מצלמות דיגיטליות, תיסגר ברבעון הראשון של 2002; אינטל תחזק את ההתמקדות בייצור שבבים

אינטל מתכננת לבטל בהדרגה את פעילות חטיבת מוצרי האלקטרוניקה שלה, המייצרת מצלמות דיגיטליות, נגני אודיו דיגיטליים וצעצועים, בצעד שנועד לחזק את ההתמקדות בשבבים ולקצץ קווי ייצור בעלי צמיחה איטית יותר.

דובר מטעם ענקית השבבים, ביל קאלדר, אמר כי חטיבת "קונקטד פרודקטס" תפסיק את פעילות הייצור ותמכור את המלאי שברשותה, עד שתיסגר במהלך הרבעון הראשון של 2002.

אינטל הקימה את החטיבה ב-1997, במטרה להרחיב את שימושי ה-PC, ובכך להגדיל את הביקוש למעבדים שהיא מייצרת, בהם פנטיום 3 ופנטיום 4. מכירות המעבדים למחשבים אישיים מהוות יותר מ-80% מסך המכירות של החברה. "כמה מן המוצרים נחלו הצלחה, אך בטווח הרחוק לא הראתה החטיבה פוטנציאל צמיחה", אמר קאלדר.

ההחלטה לפרוש מעסקי האלקטרוניקה לא הפתיעה את האנליסטים, ואף התקבלה בעין יפה. האנליסט דאגלס ק. לי מבנק אוף אמריקה סקיוריטיז אמר לאתר "ניוזפקטור" כי החברה בירכה על החלטתה של אינטל. "המשקיעים רוצים שחברות הטכנולוגיה יתמקדו במה שהן יודעות לעשות הכי טוב".

ביום שלישי דיווחה אינטל על ירידה של 96% ברווח הנקי ברבעון השלישי, והזהירה כי היא עשויה לשנות את תחזיותיה לרבעון הרביעי. ענקית השבבים מנהלת מלחמת מחירים קשה מול היריבה AMD, מלחמה שמכרסמת ברווחיה. כמו כן נאלצת אינטל להתמודד עם האטה בביקוש למחשבים.

אינטל רשמה רווח נקי של 106 מיליון דולר, 2 סנט למניה, לעומת רווח של 2.5 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה הסתכמו ב-6.5 מיליארד דולר, ירידה של 25% לעומת 8.73 מיליארד דולר בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully