וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר עיני מאיים להכריז על סכסוך עבודה במשטרה

עידו סולומון

5.6.2008 / 13:03

לטענת יו"ר ההסתדרות, המשטרה מתעלמת מפנייתו להיכנס למשא ומתן על קליטת 650 עובדים המועסקים באמצעות חברות כוח אדם

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שיגר היום מכתב לשר לביטחון פנים, אבי דיכטר, ולמפכ"ל המשטרה, דודי כהן. במכתב מאיים עיני כי אם המשטרה תמשיך להתעלם מפנייתו להיכנס למשא ומתן על קליטת עובדי המשטרה המועסקים באמצעות חברות כוח אדם, תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה במשטרה. לפני כחודשיים שלח עיני מכתב לשר ולמפכ"ל וביקש לפתוח מיידית במשא ומתן על אופן קליטתם של כ-650 עובדים, המועסקים במשטרת ישראל, באמצעות חברות כוח אדם. זאת, לאחר שיותר מ-350 הצטרפו להסתדרות והקימו ועד עובדים.

לדברי עיני, השר והמפכ"ל לא הגיבו לפנייתו מלבד במכתב לקוני שנשלח לעיני לפני חודש מטעמו של ראש אגף משאבי אנוש, ניצב עמיחי שי, בו הוא מבטיח אך ורק לעדכן בהתפתחויות. "ההסתדרות לא תעבור לסדר היום על צעדים חד-צדדיים שתעשה המשטרה", אמר עיני. "אני מקווה שהמשטרה אינה רוצה לעקוף את החוק הקובע שהעובדים ייקלטו כעובדים מן המניין בעוד ארבעה חודשים. אני קורא לשר ולמפכ"ל להיכנס איתנו מיידית להידברות, ולא לגרום לנו לנקוט בצעדים. אני מקווה שהגוף שאמון על אכיפת החוק לא יעשה צעדים לעקיפת החוק".

עובדי חברות כוח האדם מועסקים במשטרה בתפקידים שונים כמו: מזכירות, אחזקה, נהיגה, מכונאות רכב, חשמלאות, ועוד. לדברי ההסתדרות, כמחצית מהעובדים מועסקים במטה הארצי של המשטרה בירושלים. רובם הגדול מועסק כבר יותר משנה, שיעור ניכר מהם אף מועסק מעל ל- 5 שנים. העובדים התארגנו לאחר שנודע להם שאין בכוונתה של המשטרה לקלוט אותם כעובדים מן המניין לאחר 9 חודשי עבודה, כפי שמחייב חוק חברות כוח אדם שנכנס לתוקפו בינואר השנה.

לפי המידע שבידי ההסתדרות, מתכננת המשטרה להעביר את העובדים למעמד של "נותני שירותים" במיקור חוץ ואף לפטר את חלקם, עוד לפני חודש ספטמבר, כדי להתחמק מהחובה לקליטתם כעובדי המשטרה. בהסתדרות מודעים לקושי האובייקטיווי שיש למשטרה בקליטת העובדים. היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד שי תקן, מציין: "אנחנו מבינים שהמשטרה אינה בהכרח יכולה לקלוט את העובדים כשוטרים, משום שהדבר דורש הכשרה. יחד עם זאת, אפשר לקלוט את העובדים כעובדי משטרה שאינם שוטרים, לפי המודל של אזרחים עובדי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully