וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאני בוחנת מיזוג עם סקיילקס

יובל מעוז

5.6.2008 / 14:04

יבואנית מכשירי הסלולר של סמסונג לישראל בוחנת כניסה לשוק הסלולר בתחום ה-MVNO - מפעיל וירטואלי שהוא קימעוני של זמן אוויר

סאני אלקטרוניקה של אילן בן דב הודיעה היום כי היא בוחנת אפשרות למיזוג פעילות החברה לסקיילקס, לאחר השלמת העסקה לרכישת מניות סקיילקס. סאני נמצאת במשא ומתן לעסקה סיבובית בין שלוש חברות, לפיה תרכוש סאני את השליטה בסקיילקס מהמפעלים הפטרוכימיים. סקיילקס מחזיקה 15.76% מבתי הזיקוק שבשליטת החברה לישראל. סקיילקס מחזיקה בבז"ן באמצעות החברה הבת PCH. האחזקות ב-PCH יועברו למפעלים הפטרוכימיים כך שבן דב יישאר עם סקיילקס וללא בז"ן. אם תושלם העסקה, צפוי אילן בן דב להחזיק בסקיילקס אשר נכון לסוף הרבעון הראשון, מחזיקה בנכסים בשווי 1.2 מיליארד שקל.

בחברה אומרים היום כי קיימים שלושה תרחישים אפשריים עם תבוצע העסקה עם סקיילקס: מיזוג שתי החברות, מכירת הפעילות של סאני לסקיילקס או מיזוג הפעילות. החברה בוחנת כל תרחיש כאשר התרחיש בו תמכור סאני את הפעילות לסקיילקס יעזור לסאני להקטין את המינוף בו היא משתמשת כיום. מבחינת סקיילקס, החברה מהווה קופת מזומנים ללא פעילות כשהיא נסחרת בנאסד"ק. אם תימכר פעילות החברה לסקיילקס, הדבר יעזור לה מאוד לצורך הורדת החוב שלה.

סאני בוחנת כניסה לשוק הסלולר בתחום מפעילה וירטואלית (MVNO). מפעיל וירטואלי הוא למעשה קמעוני של זמן אוויר. המפעיל קונה מחברת הסלולר דקות זמן אוויר במחיר סיטונאי, ומוכר לצרכנים במחיר גבוה מזה שקנה. רווחים נובעים ממרווחי המחירים הללו. בנוסף, המפעיל הווירטואלי יכול למכור מכשירי סלולר וחבילות וכך להגדיל את התחרות בשוק. סאני בוחנת כיום שיתוף פעולה עם חברות הסלולר, כאשר הכנסות זמן האוויר של חברות הסלולר נאמד במיליארדי שקלים כל שנה. עם זאת, עדיין אין התערבות רגולטורית מסודרת בתחום, כאשר הטענה העיקרית כנגד כניסת מפעילים וירטואלים לשוק היא כי הדבר יעודד קיפאון בהשקעה חדשה בתשתיות. סאני מייבאת ומוכרת טלפונים סלולרים מתוצרת סמסונג. הכנסות החברה מטלפונים סלולרים הסתכמה בשנת 2007 ב-346 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully