וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי המו"ל וושינגטון פוסט ירדו ב-95% ברבעון השלישי בשל ההאטה בפרסום ומחיקת השקעות

עפרה שלו

19.10.2001 / 21:31

המו"ל של ה"וושינגטון פוסט" ו"ניוזוויק" עלתה על תחזיות הרווח התפעולי; מכירות המגזין "ניוזוויק" עלו בעקבות אירועי הטרור

המו"ל וושינגטון פוסט (סימול WPO) רשמה ברבעון השלישי ירידה של 95% ברווח הנקי ביחס לתקופה המקבילה לפני שנה, בשל ההאטה בפרסום ומחיקות הקשורות בהשקעות. החברה, המוציאה לאור את ה"וושינגטון פוסט" ו"ניוזוויק", דיווחה על רווח נקי של 1.6 מיליון דולר, 14 סנט למניה, לעומת 33.5 מיליון דולר, או 3.51 סנט למניה ברבעון המקביל.

רווחי החברה לפני מחיקות של השקעות הסתכמו ב-15.1 מיליון דולר, 1.56 דולרים למניה, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 1.39 סנט למניה. הכנסות החברה ירדו ב-1% ל-595.5 מיליון דולר, לעומת 602.4 מיליון דולר לפני שנה.

הירידה ברווחיות נעוצה בירידה של 19% בהכנסות מפרסום. ב"וושינגטון פוסט" לבדו נרשמה ברבעון השלישי ירידה של 20% בהכנסות מפרסום; בתחנות הטלוויזיה שמפעילה החברה נרשמה ירידה של 23% בהכנסות מפרסום.

משבר הפרסום עימו נאלצים עיתונים ורשתות טלוויזיה בארה"ב להתמודד החריף עקב אירועי הטרור של ה-11 בספטמבר, אחריו הרחיבו את הסיקור החדשותי והקטינו את שטחי הפרסום, או את הזמן המוקצב לו. עם זאת, המגזין "ניוזוויק" רשם עלייה במכירות בדוכני העיתונים מאז ה-11 בספטמבר.

השנה מסתמנת כאחת הגרועות ביותר בתולדות העיתונות, אם לא הגרועה ביותר. שילוב של משבר כלכלי עולמי, פקיעת בועות ההיי-טק והאינטרנט שהזינו יפה את עולם הפרסום ומוספי הדרושים, והתנפחות מערכות העיתונים לנוכח הביקוש המופרז, הובילו לצניחה קשה ברווחים. גם המו"לים הגדולים אינם מגלים חסינות.

ביום רביעי פירסמה חברת פירסון, המו"ל של ה"פייננשל טיימס", אזהרת רווח קשה והיא צופה כי הרווח השנתי שלה ייפול בהרבה מהתחזיות. בדומה לעמיתיה בענף, הוכתה פירסון קשות מהנפילה בהכנסות מפרסום בשל מצב הכלכלה העולמית. החברה אמרה גם כי התקפות הטרור על ארה"ב החמירו את תמונת המצב של שוק הפרסום.

נייט רידר (סימול KRI), המו"ל של "סן חוזה מרקיורי", רשם ירידה של 27% ברווח ברבעון השלישי. גאנט (סימול CGI), המו"ל של העיתון "USA טודיי", דיווח על נפילה של 16% ברווחי הרבעון השלישי מסיבות דומות, ואמר כי האטה צפויה גם ברבעון הרביעי של השנה.

רווחי הניו יורק טיימס (סימול NYT) צנחו ברבעון השלישי ב-41.6% על רקע המיתון הקשה בשוק הפרסום. המו"ל של "ניו יורק טיימס" ו"בוסטון גלוב" גם סבל מירידה של 9% בהכנסות, ולדבריו המצב עדיין מעורפל מכדי לחזות התאוששות.

הטריביון, המו"ל של "שיקגו טריביון" ו"לוס אנג'לס טיימס", דיווח על הפסד רבעוני של 145 מיליון דולר, לעומת רווח של 73.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. רווחיו נפלו ב-7% ל-1.26 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully