וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': נפילת מכירות האוקסנדרין דרך אבוט תפגע בתוצאותיה של ביוטכנולוגיה ברבעון הרביעי

נטע יעקבי

19.10.2001 / 21:40

נפילת מכירות התרופה קשורות גם בצבירת מלאים אצל ספקים במחצית הראשונה של השנה; צופים צמיחה משמעותית ברבעון הרביעי להמלצות האנליסטים האחרונות

"התוצאות הכספיות של ביוטכנולוגיה כללית היו מאכזבות, אך צפויות", אומר היום האנליסט פול וודהאוס מבית ההשקעות מריל לינץ'. הסיבה לירידה בהכנסות נצפתה כבר בסוף הרבעון השני, הן על ידי החברה והן על ידי האנליסטים, והיא באה בדמות ירידה משמעותית במכירות האוקסנדרין, מוצר הדגל של החברה עד כה.

במהלך המחצית הראשונה של השנה חוותה החברה ביקושים אדירים ומכירות בהתאם של האוקסנדרין, תרופה המטפלת באיבוד משקל לא רצוני אצל חולים, אשר באו על חשבון הרכישות במחצית השנייה של השנה. הפער הוא משמעותי: מכירות האוקסנדרין לרבעון השלישי הסתכמו ב-4.4 מיליון דולר, לעומת 16.7 ו-17.9 מיליון דולר ברבעונים הקודמים.

נפילת המכירות דרך אבוט ברבעון השלישי תפגע בתוצאות הרבעון הרביעי

וודהאוס מדגיש כי בעיית נפילת מכירות האוקסנדרין נוצרה כתוצאה משני גורמים: פנימי וחיצוני. הפנימי הוא חוסר האיזון בין הביקושים בשוק למלאים שנוצרו אצל מפיצי התרופה, ובמיוחד אצל ג'נטיבה, המפיצה העיקרית. על מנת לפתור בעיה זו שונו תנאי ההסכם עם ג'נטיבה, וכעת היא תרכוש את התרופה לפי מחיר ממוצע של שלושת החודשים האחרונים, על מנת לשקף את המחירים בשוק וליצור מלאים מציאותיים.

הגורם החיצוני היה נפילת המכירות דרך חברת התרופות אבוט, אשר ההכנסות ממנה מגיעות אל ביוטכנולוגיה באיחור של מספר שבועות. לאחר הרבעון השני אמר וודהאוס, כי תוצאות הרבעון הרביעי של השנה יהיו תלויות במידה רבה בפעילותה של אבוט ברבעון השלישי. אלא שכפי שמתברר היום, לביוטכנולוגיה לא כדאי להסתמך על מקור זה במיוחד, שכן רמת המכירות במהלך הרבעון האחרון דרך אבוט, נותרה ללא שינוי במהלך הרבעון השלישי, לאחר שהציגה צמיחה חזקה במיוחד במהלך המחצית הראשונה של השנה.

הסיבה לכך, כפי הנראה, היא שינוי במאמצי קידום המכירות אצל אבוט, דבר שגרם לירידה משמעותית במאמצי שיווק האוקסנדרין. אבוט מסרה כי תפעל לתיקון הבעיה ולהעלאת רמת התמיכה שמאחורי האוקסנדרין לרמות הקודמות. עם זאת, וודהאוס אינו אופטימי במיוחד, וסבור כי כל שיפור במכירות האוקסנדרין דרך אבוט בקושי יורגש, אם בכלל, בתוצאות הרבעון הרביעי, וישפיע בעיקר בתחילת 2002.

מכירות הביו-טרופין - גבוהות ממכירות האוקסנדרין

נקודה חיובית בכל זאת, מוצא וודהאוס במכירות הביו-טרופין, הורמון הגדילה של החברה, אשר תרומתו להכנסות הסתכמה ב-8.1 מיליון דולר, גבוה מהאוקסדרין, וגבוה מהתחזיות. עיקר הצמיחה בהכנסות באה מכיוון יפאן, בה חלה עלייה בביקושים. החברה מוכרת ביפאן דרך JCR/Sumitomo. להערכת בית ההשקעות ביוטכנולוגיה צוברת נתח שוק במהירות ביפאן, וכל זה מבשר ללא ספק על העתיד, בהתחשב בכך שמדובר במוצר הרווחי ביותר של החברה.

בבית ההשקעות צופים צמיחה במכירות הורמון הגדילה ביפאן, אך גם בערוצים אחרים וביניהם דרך טבע אשר אמורה להתחיל לשווק את תרופת הטב-טרופין המבוססת על ההורמון בארה"ב בסוף השנה או בתחילת 2002.

במריל צופים כעת הכנסות של 17.9 מיליון דולר, עם 14 מיליון דולר ממכירות ורווח למניה של 4 סנט, תחזית נמוכה ושמרנית מספיק, שאפילו וודהאוס אומר, כי אם כבר יש סיכון למודל, הרי שהוא זה שיתברר כשמרני מדי. בבית השקעות צופים כי החברה תגיע לתחתית ברבעון הרביעי, ומשם תתחיל בהתאוששות. הם מותירים המלצת "צבור" לטווח הקצר, והמלצת "קנייה" לטווח הארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully