וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: eBay נפלה ב-12% בעקבות חששות לגבי ביצועיה העתידיים; מיקרוסופט עלתה ב-2%

עפרה שלו

19.10.2001 / 22:39

נורטל ירדה ב-3.9% לאחר שדיווחה על הפסד עתק; נוקיה הוסיפה 7% לאחר שדיווחה על רווח גבוה מהתחזית; מדד המוליכים למחצה עלה ב-1.5%

המסחר התנודתי בוול סטריט נסגר בעליות שערים על רקע דו"חות אמביוולנטיים שפורסמו אמש לאחר תום המסחר והמשך חוסר הוודאות בכל הקשור ללוחמה באפגניסטן ובהלת האנתרקס. במגזר השבבים נרשמה מגמה מעורבת. מדד המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה עלה ב-1.5%.

בליל אמש פירסמו את תוצאותיהן כמה מהחברות המובילות בענף הטכנולוגיה העולמי, בהן ענקית התוכנה מיקרוסופט , סאן מיקרוסיסטמס , נורטל ו-eBay (אי.ביי) . מניות אלה תפסו היום את מרכז הבמה לצד נוקיה, שפירסמה את תוצאותיה הכספיות הבוקר.

בזירת המקרו: מדד המחירים לצרכן בארה"ב (CPI) עלה בשיעור חד מהצפוי של 0.4% בחודש ספטמבר. התחזיות בשוק צפו עלייה מתונה יותר של 0.2%. מדד הליבה, המנטרל את השפעת מחירי האנרגיה והמזון, עלה בשיעור של 0.2% בהתאם לתחזיות המוקדמות.

במקביל הודיעה ממשלת ארה"ב כי הגירעון המסחרי בחודש אוגוסט הצטמצם ל-27.1 מיליארד דולר, מגירעון של 29.2 מיליארד דולר בחודש יולי. הירידה בגירעון המסחרי היתה נמוכה מהתחזיות.

נוקיה זינקה

נוקיה הוסיפה 7% לאחר שדיווחה על רווח גבוה מהתחזית. ענקית הסלולר רשמה רווח לפני מס של 1.07 מיליארד יורו ברבעון השלישי, המשקף רווח של 0.16 יורו למניה, לעומת תחזית לרווח של 996 מיליון יורו (896 מיליון דולר), ורווח חזוי למניה של 0.14 יורו.

ענקית ציוד התקשורת הקנדית נורטל דיווחה על הפסד עתק של 3.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה. בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה הפסד של 854 מיליון דולר, 27 סנט למניה, מעט נמוך מהתחזיות המונמכות.

החברה, שפירסמה לאחרונה אזהרת רווח, דיווחה על ירידה של כ-50% בהכנסות ברבעון, שהסתכמו ב-3.7 מיליארד דולר. ברבעון המקביל דיווחה החברה על הכנסות של 6.7 מיליארד דולר. מניות החברה ירדו ב-3.9%.

קורנינג, יצרנית הסיבים האופטיים, הפתיעה לטובה כשדיווחה על רווח פרופורמה של 85 מיליון דולר, 9 סנט למניה, ירידה של 73% בהשוואה לרווח פרופורמה של 317 מיליון דולר ברבעון המקביל. התוצאות הכספיות עולות על ציפיות האנליסטים, שחזו רווח של 3 סנטים למניה. קורנינג נסגרה בירידה של 1.5%, על רקע ירידות במגזר ציוד התקשורת. לוסנט בלטה בעלייה של 3.2%.

יצרניות שבבי התקשורת PMC סיירה (סימול PMCS) ואפלייד מיקרו סירקטס (סימול AMCC) ירדו ב-8.9% וב-3.5% בהתאמה, לאחר שפירסמו אזהרת הכנסות לרבעון הרביעי. אפלייד מיקרו הודיעה שמחזור מכירותיה לא יעלה על הרבעון הקודם. לפני שלושה חודשים גירסה החברה שהכנסותיה עשויות לעלות ב-10%. PMCסיירה מסרה שהכנסותיה ירדו ב-27%.

EBay צנחה יצרנית שרתי הרשת והתוכנות האמריקאית סאן מיקרוסיסטמס עמדה בתחזיות המונמכות ודיווחה על הפסד של 158 מיליון דולר, 6 סנט למניה, ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר. ברבעון המקביל ב-2000 רשמה החברה רווח של 510 מיליון דולר. ההכנסות הרבעוניות של סאן נפלו בכ-45% והסתכמו ב-2.86 מיליארד דולר. ברבעון המקביל רשמה החברה הכנסות בהיקף של 5 מיליארד דולר. מניות החברה ירדו בשיעור של 0.6%.

חברת eBay, מפעילת אתר המכירות הפומביות באינטרנט, שדיווחה על גידול במכירות וברווחים, נפלה ב-12%. הרווח הנקי לרבעון השלישי הסתכם ב-18.8 מיליון דולר, 7 סנט למניה, עלייה של 27% מרווח של 15.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הכנסות החברה עלו ל-194.4 מיליון דולר מ-113.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בדו"ח שפירסם US בנקורפ פייפר ג'פרי, נכתב ש-eBay נותרה חברה בעלת ביצועים טובים, אך ההאטה הכלכלית, בסופו של דבר, מדביקה גם אותה.

מיקרוסופט, שדיווחה אמש על צמיחה בהכנסות, עלתה ב-2%. ענקית התוכנה דיווחה על ירידה של 42% ברווחיה ברבעון השלישי, ואף הנמיכה במעט את התחזיות לרבעון הרביעי. חברת התוכנה המובילה בעולם רשמה רווח של 1.28 מיליארד דולר, המשקפים רווח של 23 סנט למניה. הכנסות החברה צמחו ב-6% ל-6.13 מיליארד דולר.

פורד, יצרנית המכוניות למודת הסבל, תמכור ביום שני אג"ח בשווי של 7.5 מיליארד דולר, סכום כפול מציפיות האנליסטים. פורד צופה ביקוש חזק לאג"ח שלה, גם לאחר הורדות הדירוג וההפסד הרבעוני השני ברציפות, אותו רשמה ברבעון השלישי. מנתונים של בלומברג, עולה כי זוהי מכירת האג"ח התאגידית השמינית בגודלה. פורד ירדה ב-1.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully