וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות כח האדם רוצות להרוויח זמן

עידו סולומון

5.6.2008 / 17:27

העבירו לאוצר ולהסתדרות הצעה לדחיית תקופת קליטת עובדי חברות כ"א מ-9 חודשים ל-18 חודשים. בתמורה יעניקו פנסיה אחרי 6 חודשים

חברים באיגוד חברות כח האדם טוענים שלפני כשבוע העבירו למשרד האוצר וליו"ר ההסתדרות הצעה לתיקון חוק חברות כח האדם - שמשפרת דרמטית את תנאי העובדים - אולם עד כה זכו להתעלמות מוחלטת. על פי ההצעה, בתמורה לדחיית תקופת קליטת עובדי חברות כח האדם מ-9 חודשים (כפי שמחייב החוק שנכנס לתוקף ב-1.1.2008) ל-18 חודשים - יעניקו החברות פנסיה מלאה לעובדים כבר אחרי 6 חודשי עבודה. בנוסף, החברות יעניקו לעובדיהן תוספות שכר מדורגות וקבועות של 2.5% לאחר 9 חודשי עבודה, ועוד 5% לאחר 12 חודשים. כן מציעות החברות הסדרת תו תקן בנושא העסקת עובדים באמצעות קבלני כוח אדם - כתנאי סף להשתתפות חברות במכרזים וככלי מסייע לגופי האכיפה כנגד גופים שלא יאמצו את תו התקן.

אורית בנבנישתי, מנכ"לית חברת כח האדם תגבור: "החל בספטמבר הקרוב אמורים ארגונים בכל רחבי הארץ להתחיל בקליטתם של מאות עובדי קבלן. אנו חוששים שכתוצאה מכך ובהשפעת המיתון יחלו בקרוב פיטורים המוניים - כדי להימנע מכניסה לתקופה הקצובה ולקלוט את העובדים כנדרש. פחות סביר שיפטרו עובד לאחר 18 חודשי עבודה - לאחר שהוא כבר למד והתנסה. גם אם כן יפטרו את העובד - לפחות לאחר 18 חודשים הוא יהיה זכאי לחלק מהתנאים. חשש נוסף הוא שהרבה מעסיקים יעברו לעבוד עם עובדי קבלן - שבניגוד לעובדי חברות כח אדם אינם מאוגדים".

מההסתדרות נמסר בתגובה: "מדובר בניסיון להטעות את הציבור. אין בהצעות שום דבר חדש לעומת מה שנידון כבר בדצמבר טרם כניסת החוק לתוקפו". ההסתדרות אינה מוכנה לדחות את תקופת הזמניות בחוק חברות כח האדם. זאת, אלא אם כן יובטח שלא תונהג בחברות מדיניות דלת מסתובבת - בה מפטרים עובדים בדיוק לפני שהם אמורים להיקלט. בנוסף, דורשת ההסתדרות כי יוסדר על ידי הממשלה כל נושא עובדי הקבלן ונותני השירותים (בהם: שומרים ומנקים) - שנותר ללא מענה.

ממשרד האוצר נמסר כי הנושא נמצא בטיפול ההסתדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully