וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הנפילה שבעקבות פיגועי הטרור: צ'ק פוינט עלתה ב-45% ממחיר השפל

נטע יעקבי

19.10.2001 / 22:56

מרקורי רשמה עלייה של 52% במהלך השבוע, אך מאז מחירה ירד והיא נמצאת במרחק של 28% ממחיר השפל; פריסייס זינקה ב-64% ומניית האבטחה מגל עלתה ב-106%

פיגועי הטרור בארה"ב, שאירעו לפני יותר מחודש, הביאו לירידת שוקי ההון לשפל שלא ידעו מאז המיתון הגדול בשנת 1933. שלושה שבועות לאחר מכן חזר מדד הנאסד"ק לרמתו טרם האירועים ויחד איתו עלו רוב מניות הטכנולוגיה. אומנם נפילת השווקים הביאה לנפילת המניות לרמות שפל, אך לפחות אצל חלק מהן נראה שהנפילה השתלמה, כשעלייה יפה באה בעקבותיה.

מניית צ'ק פוינט , היא דוגמה מוצלחת בהחלט. המניה הצליחה לעלות ב-45% למחיר של 30 דולר היום, לאחר שנפלה למחיר שפל של 20.7 דולר. במהלך השבוע הספיקה גם לרשום עלייה של 55%. לאחר הנפילה הגדולה יחד עם השוק, הבינו, או קיוו, המשקיעים כי תחום האבטחה הפך ליוקרתי מאז פיגועי התופת, גם אם מדובר באבטחה באינטרנט. עזרה לעלייה במחיר המניה גם אזהרת ההכנסות של החברה, אשר שיחררה אנחת רווחה אצל המשקיעים והביאה לעליות יפות במניה.

גם מניית מרקורי , המייצרת פתרונות לניהול ביצועי אינטרנט, הצליחה לרשום עלייה של 52% לפני מספר ימים מרמת שפל של 18.7 דולר. מאז ירד מחיר המניה, אך היא עדיין נמצאת מרחק של 28% ממחיר אליו הידרדרה לאחר הפיגועים, וכלכלני מריל לינץ' אף הגדירו אותו כמחיר שיא של ימי טרום הבועה. הקשר של מרקורי לתחום האבטחה הוא עקיף ביותר, אך לאחרונה הודיעה החברה על תחילת שיתוף פעולה עם חברת nCipher, לשיווק מערכת ניהול עומסים מאובטחת באינטרנט.

עוד חברה הפועלת בתחום שיפור ביצועי מערכות מידע ואינטרנט היא פריסייס , הנמצאת בראש רשימת חברות ה-Small Cup המועדפות של מריל לינץ', ולא בכדי - המניה הוסיפה 64% מרמות השפל אליהן נפלה אחרי הפיגועים. לאחר פיגועי הטרור מערכות רבות קרסו. כעת נראה כי עלה גם קרנן של חברות העוסקות בשיפור ביצועי מערכות מידע ומערכות פנים ארגוניות, כמו המערכות של מרקורי ופריסייס.

מניות אחרות שהצליחו לרשום עליות אבל בלי הכורח לרדת לרמות שפל, הן מניות אבטחה אמיתיות ומניות הקשורות באמצעים עוקפי טיסה. כך למשל, מניה בולטת היא מניית מגל , העוסקת במערכות אבטחה היקפיות, שזכתה לעניין רב והוסיפה 106% למחירה מאז פיגועי הטרור. החברה נהנית מעלייה בתקציבי הביטחון, הן בארץ והן בחו"ל, וכמובן מהעלייה בביקוש לאמצעי ביטחון מוגברים.

מניית ICTS (איי.סי.טי.אס) גילתה פתאום כי היא פועלת בתחום היוקרתי מכולם: אבטחת שדות תעופה. המניה הוסיפה במהלך החודש 131% למחירה, אך ירדה בקרוב למחצית לאחר שנודע כי מערכת אבטחה שלה איבטחה את אחד משדות התעופה ממנו יצאה אחת מטיסות המוות. למרות זאת, מחירה הנוכחי משקף עלייה של 75% לעומת מחירה טרם הפיגועים.

נושא נוסף שזכה לעדנה מאז הפיגועים היה תחום שיחות הוועידה המצולמות, אשר מאפשר לקיים פגישות בין אנשי עסקים ממקומות שונים בעולם ללא הצורך בטיסה. מניית פוליקום, חברה אמריקאית שנכנסה לעסקי שיחות הוועידה על ידי רכישת אקורד הישראלית, הוסיפה 61% מאז הפיגועים. מניית החברה הישראלית רדוויז'ן , הפועלת בתחום ומתחרה בפוליקום, עלתה ב-17%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully